Απούλητα εισιτήρια, κακός προγραμματισμός, λάθη επί λαθών. Η Ευρωλίγκα έκανε μοιραία σφάλματα και τώρα τα βρίσκει μπροστά της…
Η “κολεγιά” της Euroleague με την AEG
Η πρώτη συνεργασία της διοργανώτριας αρχής με την εταιρία-κολοσσό AEG (έχει στην κατοχή της και διαχειρίζεται τα πιο υπερσύγχρονα γήπεδα - πολυλειτουργικές εγκαταστάσεις παγκοσμίως), που εδρεύει στο Λος Άντζελες και οργανώνει τα μεγαλύτερα αθλητικά και μουσικά events σε όλον τον κόσμο, χρονολογείται από το 2009, όταν διοργάνωσαν από κοινού το F4 του Βερολίνου στην επιβλητική και νεότευκτη τότε, “Ο2 Arena”. Έκτοτε, οι δύο πλευρές βρίσκονταν σε συνεχή επαφή και επικοινωνία και το 2010, η πολυεθνική εταιρία, που ανήκει στον βαθύπλουτο επιχειρηματία Φίλιπ Ανσχουτζ (είναι ο 38ος πλουσιότερος άνθρωπος στον κόσμο σύμφωνα με το έγκυρο περιοδικό “Forbes”) ανέλαβε την διαχείριση και οργάνωση του φάϊναλ-φορ του Παρισιού.
H επιλογή του Λονδίνου
Πέρυσι τέτοια εποχή, στο περιθώριο του F4 της Κωνσταντινούπολης, η Euroleague και η Anschutz Entertainment Group ανακοίνωσαν την επέκταση της συνεργασίας τους για τα φάϊναλ-φορ του 2013 και 2014, τα οποία ανατέθηκαν στο Λονδίνο. Η εγκατάσταση που επελέγη για να φιλοξενήσει τους αγώνες, ήταν φυσικά η... αγγλική και εξίσου εντυπωσιακή (με εκείνη του Βερολίνου) “Ο2 Arena”. Τα δικαιώματα διαχείρισης αυτού του υπερσύγχρονου πολυχώρου, που βρίσκεται στις όχθες του Τάμεση στο νοτιοανατολικό Λονδίνο, ανήκουν στην AEG και η οποία, με τη σειρά της, είναι γνωστή για τα πιο πετυχημένα και κερδοφόρα events που διοργανώνει ανά τον κόσμο και ακόμη το φυσάει και δεν κρυώνει για το φιάσκο με τον Μάϊκλ Τζάκσον (λίγους μήνες πριν από το θάνατο του Μάϊκλ, η “O2 Arena” ήταν προγραμματισμένο να φιλοξενήσει 50 συναυλίες του άλλοτε “Βασιλιά της ποπ μουσικής”)...
Υπάρχουν ακόμη απούλητα εισιτήρια!
Μέχρι εδώ, όλα καλά και όλα ωραία! Καθώς η αντίστροφη για το κορυφαίο ραντεβού του ευρωπαϊκού μπάσκετ, πλησιάζει προς το τέλος της, οι πληροφορίες που συλλέγουμε από την αγγλική πρωτεύουσα, αλλά και από τις τέσσερις συμμετέχουσες ομάδες, συγκλίνουν στην άποψη, ότι το εφετινό F4 αντιμετωπίζει τα μεγαλύτερα προβλήματα των τελευταίων ετών όσον αφορά στην πώληση εισιτηρίων! Ενδεικτικό είναι ότι τέσσερις μέρες πριν από το τζάμπολ του 1ου ημιτελικού (10/05, 19.00), ανάμεσα στον Ολυμπιακό και την ΤΣΣΚΑ Μόσχας, στο διαδίκτυο υπάρχουν ακόμη αρκετά διαθέσιμα εισιτήρια προς πώληση (των 160 και των 395 Ευρώ) και το πλέον εντυπωσιακό έχει να κάνει, με το ότι για πρώτη φορά στην ιστορία των φάϊναλ-φορ της Ευρωλίγκα, τα πιο φθηνά εισιτήρια (αυτά των 160 Ευρώ) που κυκλοφόρησαν, δεν έχουν εξαντληθεί!
Οι αιτίες του προβλήματος
Κατ' αρχήν, ο λανθασμένος προγραμματισμός του event, όσον αφορά στις ημερομηνίες των αγώνων (10-12 Μαΐου), σε συνδυασμό με το πρόγραμμα των εφετινών πλέϊ-οφ της διοργάνωσης. Αν εξαιρέσουμε τη Ρεάλ Μαδρίτης, που ήταν η πρώτη ομάδα (στις 17 Απριλίου) που εξασφάλισε την πρόκρισή της (με 3-0 στις νίκες) στο F4 και είχε στην διάθεσή της 23 μέρες για την αγωνιστική και οργανωτική της προετοιμασία, η μεν ΤΣΣΚΑ είχε λιγότερο από 3 εβδομάδες (όσο χρονικό διάστημα απαιτείται στη Ρωσία, για να εκδοθεί η visa για το Λονδίνο), ενώ η Μπαρτσελόνα και ο Ολυμπιακός που πήγαν σε 5ο παιχνίδι, δεν είχαν περισσότερες από 15 και 14 μέρες αντίστοιχα (συμπεριλαμβανομένης και της Μεγάλης Εβδομάδας του Πάσχα για την ελληνική ομάδα). Κι όλα αυτά, ενώ, ο συνηθισμένος χρόνος προετοιμασίας που έχουν οι 4 “φιναλίστ” που συμμετέχουν στο φάϊναλ-φορ, είναι περίπου ένας μήνας! Όλα αυτά είχαν σαν φυσικό επακόλουθο, η παραλαβή των 1000 εισιτηρίων που αντιστοιχούσαν σε κάθε ομάδα, να γίνει την μεγάλη Τρίτη, χωρίς να έχει ολοκληρωθεί η πώλησή τους (με μοναδική εξαίρεση εδώ τον πρωταθλητή Ευρώπης, που τα διέθεσε όλα και πήρε και μερικά επιπλέον από τις επιστροφές των Ισπανών και των Ρώσων)!
Ιδανικός συνδυασμός για F4, οι “αιώνιοι” και η Μακάμπι!
Η πρωταθλήτρια Ισπανίας και η “Βασίλισσα” διέθεσαν κάτι περισσότερα από 500 “μαγικά χαρτάκια”, ενώ η ΤΣΣΚΑ επέστρεψε περίπου 300 εισιτήρια. Αν σ' αυτά τα περίπου 1200, προσθέσουμε τις επιστροφές όσων είχαν αγοραστεί στο διαδίκτυο από φιλάθλους του Παναθηναϊκού και της Μακάμπι (μαζί με τον Ολυμπιακό, αποτελούν μακράν τις εμπορικές ομάδες για ένα F4!) και όσα είχαν μείνει απούλητα από την διαδικασία “ηλεκτρονικής” πώλησης, φτάνουμε σε έναν αριθμό, που στις αρχές της προηγούμενης εβδομάδας, άγγιζε τα 3.000 απούλητα εισιτήρια! Το νούμερο, όπως ήταν φυσικό, προκάλεσε δυνατούς “πονοκεφάλους” στις τάξεις της διοργανώτριας αρχής αλλά και της ΑEG, που είναι μία εταιρία που φημίζεται για την διοργάνωση sold-out events και ειδικότερα στο συγκεκριμένο φάϊναλ-φορ έχει πολύ μικρά περιθώρια κέρδους!
Η ταξιδιωτική διάσταση και ο τελικός του Κυπέλλου Αγγλίας!
Όλα αυτά σε συνδυασμό, με το ότι ανάμεσα στις δύο ημέρες των αγώνων, το Σάββατο 11 Μαΐου στο Γουέμπλεϊ, διεξάγεται ο τελικός του Κυπέλλου Αγγλίας (ανάμεσα στην Μάντσεστερ Σίτι και τη Γουίγκαν), που αποτελεί ένα από τα πιο εμπορικά αθλητικά events στο Ηνωμένο Βασίλειο, έχει ακριβά εισιτήρια και προσελκύει πολύ κόσμο από όλη την αγγλική επικράτεια! Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα, αυτό το Σαββατοκύριακο να μην υπάρχει μεγάλη διαθεσιμότητα σε κλίνες στα ξενοδοχεία του Λονδίνου και να δυσκολεύονται τα ταξιδιωτικά πρακτορεία να καταρτίσουν οικονομικά πακέτα για ένα τριήμερο στην αγγλική πρωτεύουσα. Σ' αυτό βέβαια, έχει συμβάλλει και η έλλειψη διαθέσιμων πτήσεων για την έδρα του εφετινού φάϊναλ στις συγκεκριμένες ημερομηνίες, πολύ απλά επειδή συμπίπτουν με τις επιστροφές των περισσοτέρων Ελλήνων φοιτητών που ταξίδεψαν στην Ελλάδα για τις διακοπές του Πάσχα και είχαν κλείσει από πολύ νωρίς τα αεροπορικά τους εισιτήρια! Αυτό βέβαια, δεν μπορούσε να το υπολογίσει η Ευρωλίγκα, που ήδη πήρε το μάθημά της και του χρόνου αναμένεται να κάνει πολύ καλύτερο προγραμματισμό!
πηγή : www.gazzetta.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου