Του Νίκου Χρυσικόπουλου
Σχεδόν 2,3 δισ.ευρώ Ακαθάριστου Εθνικού Προϊόντος προκύπτουν ως αποτέλεσμα της τελικής ζήτησης για υπηρεσίες που προσφέρονται από τις ελληνικές ΠΑΕ και το “οικοσύστημα” τους. Παράλληλα, σχεδόν 550 εκατ. ευρώ άμεσα και έμμεσα έσοδα στο ελληνικό κράτος, από φόρους και εργοδοτικές εισφορές, προσφέρουν συνολικά οι δραστηριότητες που συνδέονται με τη Super League, ενώ σε όρους απασχόλησης, η επίδραση εκτιμάται σε περισσότερες από 40 χιλιάδες θέσεις εργασίας.
Τα συμπεράσματα της μελέτης που πραγματοποίησαν το Ίδρυμα Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ) και η «ΣΤΟΧΑΣΙΣ - Σύμβουλοι Επιχειρήσεων Α.Ε.» για την Super League είναι ιδιαίτερα σημαντικά, τόσο για το μέγεθος του ελληνικού επαγγελματικού ποδοσφαίρου και τη συνεισφορά του στην ελληνική οικονομία, όσο – το κυριότερο – για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει.
Στη μελέτη εκτιμήθηκε και η συνολική επίδραση του επαγγελματικού ποδοσφαίρου (Super League) στην εθνική οικονομία. Η εκτίμηση της επίδρασης λαμβάνει υπόψη τα πολλαπλασιαστικά αποτελέσματα που προκύπτουν στην οικονομία από την τελική ζήτηση για το ποδοσφαιρικό θέαμα της Super League (δηλαδή ο «πυρήνας») και για προϊόντα και υπηρεσίες που συνδέονται με αυτό, όπως τυχερά παιχνίδια - στοίχημα, τηλεοπτικές μεταδόσεις, αθλητική ενημέρωση, διαφήμιση, εστίαση και ένδυση ( δηλαδή το «οικοσύστημα»).
Αναλυτικά, ο «πυρήνας» δραστηριοτήτων της Super League (εισιτήρια και συμμετοχή σε ευρωπαϊκές διοργανώσεις), δημιουργεί πάνω από 180 εκατ. ευρώ σε όρους ΑΕΠ, ενώ σημαντικά υψηλότερη είναι η επίδραση στο ΑΕΠ (2,1 δισ.ευρώ) από τη δραστηριότητα στο «οικοσύστημα» των ΠΑΕ. Συνολικά, σχεδόν 2,3 δισ. ευρώ Ακαθάριστου Εθνικού Προϊόντος (περίπου το 1,2% του ΑΕΠ) προκύπτουν ως αποτέλεσμα της τελικής ζήτησης για υπηρεσίες που προσφέρονται από τις ελληνικές ΠΑΕ και το “οικοσύστημα” τους. Σε όρους απασχόλησης, η επίδραση εκτιμάται σε περισσότερες από 40 χιλ. θέσεις εργασίας, ενώ οι δραστηριότητες που συνδέονται με τη Super League προσφέρουν, άμεσα και έμμεσα, συνολικά σχεδόν 550 εκατ. έσοδα στο κράτος από φόρους και εργοδοτικές εισφορές.
Προκλήσεις
Σε μια προσπάθεια βελτίωσης του “προϊόντος” που ονομάζεται ελληνικό επαγγελματικό ποδόσφαιρο, η έρευνα των ΙΟΒΕ - Στόχασις αναδεικνύει τα δυνατά και αδύνατα σημεία, τις ευκαιρίες και τις απειλές που υφίστανται.
Συγκεκριμένα, ως αδύνατα σημεία εντοπίζονται η χαμηλή προσέλευση φιλάθλων, η οικονομική κατάσταση των ΠΑΕ, το υφιστάμενο καθεστώς των αθλητικών εγκαταστάσεων, η περιορισμένη εμπορική αξιοποίηση και η μεγάλη εξάρτηση από τα τηλεοπτικά έσοδα. Αντίστοιχα, ως απειλές αναγνωρίζονται οι οικονομικές συνθήκες, τα φαινόμενα βίας και η απουσία φίλαθλης παιδείας, η δημοσιότητα για «στημένους» αγώνες και η διείσδυση ξένων πρωταθλημάτων στο φίλαθλο κοινό.
Στον αντίποδα, ως προκλήσεις και ευκαιρίες αναδεικνύονται οι επενδύσεις σε ακαδημίες, η αξιοποίηση του αθλητικού μάρκετινγκ, η ενιαία στρατηγική προβολής ποδοσφαιρικού προϊόντος, η διείσδυση στο γυναικείο κοινό και το οικονομικό fair-play, ενώ ως δυνατά σημεία αξιολογούνται η δημοφιλία του αθλήματος, η πιστότητα του κοινού, το θεσμικό πλαίσιο και η πορεία της Εθνικής Ομάδας.
Η μελέτη διαπιστώνει πως παρά τα προβλήματα και τις αδυναμίες, οι προοπτικές της Super League στη χώρα μας είναι θετικές. Σε αυτό θα συμβάλλουν:
1) Η εκπόνηση ολοκληρωμένων επιχειρηματικών σχεδίων στα οποία θα τίθενται ξεκάθαροι στόχοι και στρατηγικές για κάθε ΠΑΕ, δίνοντας κατ’ αρχήν έμφαση στην αποτελεσματική οργανωτική δομή και στις αντίστοιχες διαδικασίες.
2) Η ανάπτυξη τμημάτων υποδομών και η ορθολογική οικονομική διαχείριση, με σκοπό τον εξορθολογισμό της λειτουργίας των ΠΑΕ και η οικονομική τους βιωσιμότητα.
3) Σε επόμενο στάδιο, το επιχειρηματικό σχέδιο μπορεί να προβλέπει επενδύσεις σε νέες τεχνολογίες (συστήματα διαχείρισης δεδομένων αγώνων, CRM, αξιοποίηση κινητών εφαρμογών και κοινωνικών δικτύων) και ανάπτυξη μίας αποδοτικής εμπορικής πολιτικής, με στόχο να αξιοποιηθούν τα πλεονεκτήματα του επαγγελματικού ποδοσφαίρου (δημοφιλές άθλημα με πιστό κοινό) και να εκμεταλλευθούν οι ΠΑΕ τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται στο σύγχρονο ευρωπαϊκό ποδόσφαιρο.
Σταθέρη μείωση εισιτηρίων
Όπως, πάντως, προκύπτει, τα έσοδα των ΠΑΕ της Super League εξαρτώνται σε σημαντικό βαθμό από τα τηλεοπτικά δικαιώματα, ενώ τα εμπορικά έσοδα υπολείπονται των συλλόγων στην υπόλοιπη Ευρώπη. Σε ότι αφορά στις μικρότερες, σε έσοδα, ΠΑΕ, η εξάρτησή τους από τα τηλεοπτικά δικαιώματα είναι σημαντική, καθώς δεν συμμετέχουν και σε ευρωπαϊκές διοργανώσεις. Και αυτό διότι περισσότερο από το 50% των εισιτηρίων στη Super League το 2012/13 αντιστοιχεί σε τρεις ομάδες (Ολυμπιακός με 25,6%, ΠΑΟΚ με 16,2% και ΑΕΚ με 13%). Αντίστοιχη εικόνα, σύμφωνα πάντα με τη μελέτη, παρουσιάζεται μόνο στο πορτογαλικό πρωτάθλημα.
Πιο αναλυτικά, με βάση τον κύκλο εργασιών των ΠΑΕ (δεν περιλαμβάνονται τα έσοδα από μεταγραφές παικτών), το 26% προέρχεται από χορηγίες και διαφημίσεις (45 εκατ.ευρώ) και ακολουθούν τα παρόμοιου ύψους έσοδα από εισιτήρια και τηλεοπτικά δικαιώματα (22% ή 37-38 εκατ. ευρώ η κάθε κατηγορία).
Τα έσοδα από τη συμμετοχή σε ευρωπαϊκές διοργανώσεις έπονται με 19% (32 εκατ.ευρώ) των λειτουργικών εσόδων, ενώ το υπόλοιπο 11% εκτιμάται ότι αντιστοιχεί σε λοιπά έσοδα, όπως επιχορηγήσεις από διοργανώτριες αρχές (εκτός από UEFA) και έσοδα από άλλες εμπορικές δραστηριότητες (π.χ. συνδρομές ακαδημιών).
Όπως προκύπτει από τη μελέτη, οι ΠΑΕ-Μέλη της Super League, εμφανίζουν υψηλό ποσοστό αμοιβών και εξόδων προσωπικού ως προς τα συνολικά έσοδα (93% το 2011), με τον αντίστοιχο μέσο όρο στην Ευρώπη να διαμορφώνεται σε 65% το 2011 και να περιορίζεται σε 61% το 2012. Στο πλαίσιο αυτό, καταγράφεται τα τελευταία χρόνια στροφή των ΠΑΕ στους Έλληνες ή γηγενείς ποδοσφαιριστές από τα τμήματα υποδομών τους.
Εξαιρετικά ανησυχητικό, πάντως, είναι πως ο αριθμός των εισητηρίων που κόβονται στους αγώνες της πρώην Α’ Εθνικής μειώνονται διαρκώς και σταθερά από την περίοδο 2008-2009, όταν δηλαδή άρχισε να γίνεται αντιληπτή η οικονομική κρίση και στη χώρα μας. Την περίοδο εκείνη είχαν κοπεί 2 εκατ. εισιτήρια, για να υποχωρήσει ο αριθμός τους στα 1,2 εκατ. την περίοδο 2012-2013, μείωση κατά 40%. Ως αντίμετρο, οι ομάδες της Super League έχουν μειώσει τη μέση τιμή του εισιτηρίου κατά 20% σε σχέση με το 2008, ανταποκρινόμενες στις οικονομικές συνθήκες
ΟΠΑΠ και Super League
Σε ό,τι αφορά τον ΟΠΑΠ, στη μελέτη αναφέρεται πως η καθαρή τελική ζήτηση για τις υπηρεσίες του Οργανισμό που σχετίζονται με τη Super League εκτιμήθηκε ότι ανέρχεται σε 172 εκατ. ευρώ. Συγκεκριμένα, σημειώνεται στην έρευνα, ο κύκλος εργασιών του ΟΠΑΠ από αθλητικά παιχνίδια (Πάμε Στοίχημα), αφαιρώντας τα κέρδη που αποδόθηκαν στους παίκτες του στοιχήματος, εκτιμάται ότι ανήλθε σε 429 εκατ. ευρώ το 2012.
Υποθέτοντας, τονίζεται στη μελέτη, ότι περίπου το 40% του κύκλου εργασιών του Πάμε Στοίχημα αντιστοιχεί σε στοιχήματα που δεν θα γινόνταν εάν δεν υπήρχαν αγώνες επαγγελματικού ποδοσφαίρου της Super League, εκτιμήθηκε ότι 172 εκατ.ευρώ από την τελική κατανάλωση του κλάδου στοιχημάτων οφείλεται στο επαγγελματικό ποδόσφαιρο.
πηγή : www.capital.gr
Σχεδόν 2,3 δισ.ευρώ Ακαθάριστου Εθνικού Προϊόντος προκύπτουν ως αποτέλεσμα της τελικής ζήτησης για υπηρεσίες που προσφέρονται από τις ελληνικές ΠΑΕ και το “οικοσύστημα” τους. Παράλληλα, σχεδόν 550 εκατ. ευρώ άμεσα και έμμεσα έσοδα στο ελληνικό κράτος, από φόρους και εργοδοτικές εισφορές, προσφέρουν συνολικά οι δραστηριότητες που συνδέονται με τη Super League, ενώ σε όρους απασχόλησης, η επίδραση εκτιμάται σε περισσότερες από 40 χιλιάδες θέσεις εργασίας.
Τα συμπεράσματα της μελέτης που πραγματοποίησαν το Ίδρυμα Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ) και η «ΣΤΟΧΑΣΙΣ - Σύμβουλοι Επιχειρήσεων Α.Ε.» για την Super League είναι ιδιαίτερα σημαντικά, τόσο για το μέγεθος του ελληνικού επαγγελματικού ποδοσφαίρου και τη συνεισφορά του στην ελληνική οικονομία, όσο – το κυριότερο – για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει.
Στη μελέτη εκτιμήθηκε και η συνολική επίδραση του επαγγελματικού ποδοσφαίρου (Super League) στην εθνική οικονομία. Η εκτίμηση της επίδρασης λαμβάνει υπόψη τα πολλαπλασιαστικά αποτελέσματα που προκύπτουν στην οικονομία από την τελική ζήτηση για το ποδοσφαιρικό θέαμα της Super League (δηλαδή ο «πυρήνας») και για προϊόντα και υπηρεσίες που συνδέονται με αυτό, όπως τυχερά παιχνίδια - στοίχημα, τηλεοπτικές μεταδόσεις, αθλητική ενημέρωση, διαφήμιση, εστίαση και ένδυση ( δηλαδή το «οικοσύστημα»).
Αναλυτικά, ο «πυρήνας» δραστηριοτήτων της Super League (εισιτήρια και συμμετοχή σε ευρωπαϊκές διοργανώσεις), δημιουργεί πάνω από 180 εκατ. ευρώ σε όρους ΑΕΠ, ενώ σημαντικά υψηλότερη είναι η επίδραση στο ΑΕΠ (2,1 δισ.ευρώ) από τη δραστηριότητα στο «οικοσύστημα» των ΠΑΕ. Συνολικά, σχεδόν 2,3 δισ. ευρώ Ακαθάριστου Εθνικού Προϊόντος (περίπου το 1,2% του ΑΕΠ) προκύπτουν ως αποτέλεσμα της τελικής ζήτησης για υπηρεσίες που προσφέρονται από τις ελληνικές ΠΑΕ και το “οικοσύστημα” τους. Σε όρους απασχόλησης, η επίδραση εκτιμάται σε περισσότερες από 40 χιλ. θέσεις εργασίας, ενώ οι δραστηριότητες που συνδέονται με τη Super League προσφέρουν, άμεσα και έμμεσα, συνολικά σχεδόν 550 εκατ. έσοδα στο κράτος από φόρους και εργοδοτικές εισφορές.
Προκλήσεις
Σε μια προσπάθεια βελτίωσης του “προϊόντος” που ονομάζεται ελληνικό επαγγελματικό ποδόσφαιρο, η έρευνα των ΙΟΒΕ - Στόχασις αναδεικνύει τα δυνατά και αδύνατα σημεία, τις ευκαιρίες και τις απειλές που υφίστανται.
Συγκεκριμένα, ως αδύνατα σημεία εντοπίζονται η χαμηλή προσέλευση φιλάθλων, η οικονομική κατάσταση των ΠΑΕ, το υφιστάμενο καθεστώς των αθλητικών εγκαταστάσεων, η περιορισμένη εμπορική αξιοποίηση και η μεγάλη εξάρτηση από τα τηλεοπτικά έσοδα. Αντίστοιχα, ως απειλές αναγνωρίζονται οι οικονομικές συνθήκες, τα φαινόμενα βίας και η απουσία φίλαθλης παιδείας, η δημοσιότητα για «στημένους» αγώνες και η διείσδυση ξένων πρωταθλημάτων στο φίλαθλο κοινό.
Στον αντίποδα, ως προκλήσεις και ευκαιρίες αναδεικνύονται οι επενδύσεις σε ακαδημίες, η αξιοποίηση του αθλητικού μάρκετινγκ, η ενιαία στρατηγική προβολής ποδοσφαιρικού προϊόντος, η διείσδυση στο γυναικείο κοινό και το οικονομικό fair-play, ενώ ως δυνατά σημεία αξιολογούνται η δημοφιλία του αθλήματος, η πιστότητα του κοινού, το θεσμικό πλαίσιο και η πορεία της Εθνικής Ομάδας.
Η μελέτη διαπιστώνει πως παρά τα προβλήματα και τις αδυναμίες, οι προοπτικές της Super League στη χώρα μας είναι θετικές. Σε αυτό θα συμβάλλουν:
1) Η εκπόνηση ολοκληρωμένων επιχειρηματικών σχεδίων στα οποία θα τίθενται ξεκάθαροι στόχοι και στρατηγικές για κάθε ΠΑΕ, δίνοντας κατ’ αρχήν έμφαση στην αποτελεσματική οργανωτική δομή και στις αντίστοιχες διαδικασίες.
2) Η ανάπτυξη τμημάτων υποδομών και η ορθολογική οικονομική διαχείριση, με σκοπό τον εξορθολογισμό της λειτουργίας των ΠΑΕ και η οικονομική τους βιωσιμότητα.
3) Σε επόμενο στάδιο, το επιχειρηματικό σχέδιο μπορεί να προβλέπει επενδύσεις σε νέες τεχνολογίες (συστήματα διαχείρισης δεδομένων αγώνων, CRM, αξιοποίηση κινητών εφαρμογών και κοινωνικών δικτύων) και ανάπτυξη μίας αποδοτικής εμπορικής πολιτικής, με στόχο να αξιοποιηθούν τα πλεονεκτήματα του επαγγελματικού ποδοσφαίρου (δημοφιλές άθλημα με πιστό κοινό) και να εκμεταλλευθούν οι ΠΑΕ τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται στο σύγχρονο ευρωπαϊκό ποδόσφαιρο.
Σταθέρη μείωση εισιτηρίων
Όπως, πάντως, προκύπτει, τα έσοδα των ΠΑΕ της Super League εξαρτώνται σε σημαντικό βαθμό από τα τηλεοπτικά δικαιώματα, ενώ τα εμπορικά έσοδα υπολείπονται των συλλόγων στην υπόλοιπη Ευρώπη. Σε ότι αφορά στις μικρότερες, σε έσοδα, ΠΑΕ, η εξάρτησή τους από τα τηλεοπτικά δικαιώματα είναι σημαντική, καθώς δεν συμμετέχουν και σε ευρωπαϊκές διοργανώσεις. Και αυτό διότι περισσότερο από το 50% των εισιτηρίων στη Super League το 2012/13 αντιστοιχεί σε τρεις ομάδες (Ολυμπιακός με 25,6%, ΠΑΟΚ με 16,2% και ΑΕΚ με 13%). Αντίστοιχη εικόνα, σύμφωνα πάντα με τη μελέτη, παρουσιάζεται μόνο στο πορτογαλικό πρωτάθλημα.
Πιο αναλυτικά, με βάση τον κύκλο εργασιών των ΠΑΕ (δεν περιλαμβάνονται τα έσοδα από μεταγραφές παικτών), το 26% προέρχεται από χορηγίες και διαφημίσεις (45 εκατ.ευρώ) και ακολουθούν τα παρόμοιου ύψους έσοδα από εισιτήρια και τηλεοπτικά δικαιώματα (22% ή 37-38 εκατ. ευρώ η κάθε κατηγορία).
Τα έσοδα από τη συμμετοχή σε ευρωπαϊκές διοργανώσεις έπονται με 19% (32 εκατ.ευρώ) των λειτουργικών εσόδων, ενώ το υπόλοιπο 11% εκτιμάται ότι αντιστοιχεί σε λοιπά έσοδα, όπως επιχορηγήσεις από διοργανώτριες αρχές (εκτός από UEFA) και έσοδα από άλλες εμπορικές δραστηριότητες (π.χ. συνδρομές ακαδημιών).
Όπως προκύπτει από τη μελέτη, οι ΠΑΕ-Μέλη της Super League, εμφανίζουν υψηλό ποσοστό αμοιβών και εξόδων προσωπικού ως προς τα συνολικά έσοδα (93% το 2011), με τον αντίστοιχο μέσο όρο στην Ευρώπη να διαμορφώνεται σε 65% το 2011 και να περιορίζεται σε 61% το 2012. Στο πλαίσιο αυτό, καταγράφεται τα τελευταία χρόνια στροφή των ΠΑΕ στους Έλληνες ή γηγενείς ποδοσφαιριστές από τα τμήματα υποδομών τους.
Εξαιρετικά ανησυχητικό, πάντως, είναι πως ο αριθμός των εισητηρίων που κόβονται στους αγώνες της πρώην Α’ Εθνικής μειώνονται διαρκώς και σταθερά από την περίοδο 2008-2009, όταν δηλαδή άρχισε να γίνεται αντιληπτή η οικονομική κρίση και στη χώρα μας. Την περίοδο εκείνη είχαν κοπεί 2 εκατ. εισιτήρια, για να υποχωρήσει ο αριθμός τους στα 1,2 εκατ. την περίοδο 2012-2013, μείωση κατά 40%. Ως αντίμετρο, οι ομάδες της Super League έχουν μειώσει τη μέση τιμή του εισιτηρίου κατά 20% σε σχέση με το 2008, ανταποκρινόμενες στις οικονομικές συνθήκες
ΟΠΑΠ και Super League
Σε ό,τι αφορά τον ΟΠΑΠ, στη μελέτη αναφέρεται πως η καθαρή τελική ζήτηση για τις υπηρεσίες του Οργανισμό που σχετίζονται με τη Super League εκτιμήθηκε ότι ανέρχεται σε 172 εκατ. ευρώ. Συγκεκριμένα, σημειώνεται στην έρευνα, ο κύκλος εργασιών του ΟΠΑΠ από αθλητικά παιχνίδια (Πάμε Στοίχημα), αφαιρώντας τα κέρδη που αποδόθηκαν στους παίκτες του στοιχήματος, εκτιμάται ότι ανήλθε σε 429 εκατ. ευρώ το 2012.
Υποθέτοντας, τονίζεται στη μελέτη, ότι περίπου το 40% του κύκλου εργασιών του Πάμε Στοίχημα αντιστοιχεί σε στοιχήματα που δεν θα γινόνταν εάν δεν υπήρχαν αγώνες επαγγελματικού ποδοσφαίρου της Super League, εκτιμήθηκε ότι 172 εκατ.ευρώ από την τελική κατανάλωση του κλάδου στοιχημάτων οφείλεται στο επαγγελματικό ποδόσφαιρο.
πηγή : www.capital.gr
Γίνε κι εσύ συνδρομητής του betman-viptips.eu για
να μπορείς να λαμβάνεις κερδοφόρες προβλέψεις σε ασιατικού τύπου
πονταρίσματα. Με 1000 € αρχικό κεφάλαιο αγγίξαμε τα 200.000 € σε μόλις
14 μήνες !!!
The
ultimate soccer betting system !! We managed to increase our initial
capital from 1000 € to 197.401,49 € in just 14 months!!! All these
happened because we ensured a success rate of 53,31% on an average odd
of 2,17 !!!
Subscribe now to betman-viptips.eu !!!
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου