ΤΙ ΑΛΛΑΖΕΙ ΣΤΙΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΙΣ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ ΣΤΟΙΧΗΜΑΤΩΝ ΑΠΟ 1/9/2014
Από τον VASILIS BETAKOS
Δημοσιεύθηκε
στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (ΦΕΚ/Β/1727/27-6-2014) η υπ' αριθ.
108/6-6-2014 απόφαση της ΕΕΕΠ για τη Ρύθμιση Θεμάτων Εμπορικής
Επικοινωνίας Τυχερών Παιγνίων με την οποία τροποποιείται και
κωδικοποιείται σε ένα ενιαίο κείμενο προηγούμενη όμοια απόφαση της. Η
απόφαση αυτή αποτελεί και τον Κανονισμό Εμπορικής Επικοινωνίας για τα
τυχερά παίγνια στη χώρα μας.
Με
την παρούσα μελέτη επιχειρείται όχι μόνο η παράθεση των απαγορεύσεων
αλλά και μία αρχική προσπάθεια ερμηνείας διαφόρων διατάξεων και η
διαπίστωση συγκεκριμένων αλλαγών που θα έλθουν μετά το πέρας της
μεταβατικής περιόδου, μετά δηλαδή την 1/9/2014.
ΠΟΙΟΥΣ ΑΦΟΡΑ – ΠΟΙΟΥΣ ΔΕΣΜΕΥΕΙ Ο ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΕΕΕΠ
Σύμφωνα με το άρθρο 1 της απόφασης η εμπορική επικοινωνία ορίζεται ως
“κάθε
μορφή επικοινωνίας για την έμμεση ή άμεση προώθηση προϊόντων, υπηρεσιών
ή της εικόνας επιχειρήσεων, οργανισμών ή προσώπων που ασκούν
δραστηριότητα σχετική με Παίγνια, οι πληροφορίες που επιτρέπουν την
άμεση πρόσβαση σε δραστηριότητα σχετικά με τα Παίγνια αυτά, οι
επικοινωνίες σχετικά με προϊόντα ή με υπηρεσίες της επιχείρησης, που
δραστηριοποιείται στον τομέα των Παιγνίων.”
Από
την πρώτη ανάγνωση του ορισμού προκύπτει ότι η απόφαση αφορά και
εφαρμόζεται στους ίδιους τους Παρόχους τυχερών παιγνίων και όχι στα μέσα
που προβάλλουν τις διαφημίσεις αυτές, ήτοι σε τηλεοπτικούς σταθμούς,
portals, affiliate sites κτλ. Ο ορισμός καλύπτει τις επικοινωνίες όσων
ΑΣΚΟΥΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΣΧΕΤΙΚΗ ΜΕ ΤΑ ΠΑΙΓΝΙΑ και τις επικοινωνίες σχετικά
με προϊόντα και υπηρεσίες επιχείρησης που ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΠΟΙΕΙΤΑΙ ΣΤΟΝ ΤΟΜΕΑ
ΤΩΝ ΠΑΙΓΝΙΩΝ.
Ένα αθλητικό σάιτ που προβάλλει διαφήμιση της stoiximan ή του pamestoixima.gr ΔΕΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΠΟΙΕΙΤΑΙ ΣΤΟΝ ΤΟΜΕΑ ΤΩΝ ΠΑΙΓΝΙΩΝ ΟΥΤΕ ΠΑΡΕΧΕΙ ΠΡΟΪΌΝΤΑ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΣΤΟΝ ΤΟΜΕΑ ΑΥΤΟ, απλά αποτελεί το μέσο το οποίο μεταφέρει την επικοινωνία στο κοινό.
O
ορισμός αυτός είναι ευρύς και αφήνει χώρο για ερμηνεία διότι αν η
Επιτροπή ήθελε να το ξεκαθαρίσει, θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει απλά τον
ορισμό του Παρόχου τον οποίο δίνει στο ίδιο άρθρο, ως “το πρόσωπο που
διοργανώνει και εκμεταλλεύεται νόμιμα ένα Παίγνιο”.
Παρακάτω,
όμως στο άρθρο 5 οι υποχρεώσεις γνωστοποίησης των σχεδίων επικοινωνίας
επιβάλλονται μόνο στους ΠΑΡΟΧΟΥΣ, με αποτέλεσμα να μπορεί να εξαχθεί το
συμπέρασμα ότι μόνο οι Πάροχοι δεσμεύονται να τηρούν και να επιδιώκουν
την διαρκή συμμόρφωση των επικοινωνιών τους με το γράμμα και το πνεύμα
του Κανονισμού.
Αν
και αυτό είναι μία πρώτη ερμηνεία του ορισμού, είναι εύλογο ότι τέτοια
portals, affiliate sites κτλ θα πρέπει να λαμβάνουν μέριμνα, στο μέτρο
το δυνατόν, να μην διευκολύνουν την επικοινωνία η οποία ΚΑΤΑΦΑΝΩΣ
παραβιάζει τους όρους της απόφασης, σκόπιμο μάλιστα θα είναι να ζητούν
και να λαμβάνουν κάθε έγγραφο από το οποίο θα προκύπτει ότι έχει τηρηθεί
η διαδικασία γνωστοποίησης στην ΕΕΕΠ, την οποία θα δούμε παρακάτω.
ΠΟΙΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΑΦΟΡΑ Ο ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ
Κατά
το εδάφιο 4 του ίδιου άρθρου το παίγνιο ορίζεται για τις ανάγκες του
Κανονισμού, το τυχερό παίγνιο που χαρακτηρίζεται ως τέτοιο, από τις
κείμενες διατάξεις.
Συνεπώς,
υπηρεσίες στοιχήματος και όλα τα τυχερά παίγνια τα οποία διεξάγονται
μέσω διαδικτύου καλύπτονται από τον Κανονισμό αυτό.
ΠΕΔΙΟ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ
Κατά το άρθρο 2 του Κανονισμού οι διατάξεις του εφαρμόζονται
“σε
όλες τις ενέργειες που αφορούν στο σχεδιασμό, την παραγωγή, διάθεση,
προώθηση και την προβολή της διοργάνωσης και διεξαγωγής Παιγνίων και
γενικότερα σε όλες τις ενέργειες που εμπίπτουν στην έννοια της Εμπορικής
Επικοινωνίας, σύμφωνα με το άρθρο 1 του παρόντος Κανονισμού.”
Κάθε στάδιο της σύλληψης, εκτέλεσης και διάδοσης της επικοινωνίας διέπεται από τον Κανονισμό.
ΤΙ ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΙ Ο ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΕΜΠΟΡΙΚΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
Το άρθρο 3 παραθέτει τις γενικές αρχές που διέπουν κάθε εμπορική επικοινωνία εταιρείας στοιχημάτων και συγκεκριμένα:
Απαγορεύεται με την επικοινωνία – διαφήμιση – προωθητική ενέργεια,
-
Να ενθαρρύνεται η ενεργής συμμετοχή στα τυχερά παίγνια
-
Να προβάλλεται μία θετική εικόνα λόγω του ότι έσοδα από τα παίγνια διατίθενται για δραστηριότητες γενικού ενδιαφέροντος
-
Να προβάλλονται παραπλανητικώς σημαντικά κέρδη παικτών με διαφημιστικά μηνύματα
-
Να απευθύνεται σε άτομα κάτω των 18 ετών και υποχρεωτικά πρέπει να αναφέρεται ότι απαγορεύεται η συμμετοχή ανάλογα με το παίγνιο και το όριο ηλικίας για τη συμμετοχή αυτό πχ +21 για το στοίχημα.
-
Να προκαλείται ή να παρακινείται ο παίχτης να συμμετέχει σε τυχερά παίγνια (περισσότερα παρακάτω)
Το
άρθρο 4 του Κανονισμού επιβάλλει τις βασικές απαγορεύσεις και τους
βασικούς κανόνες που πρέπει να πληροί κάθε επικοινωνία που έχει σχέση με
το στοίχημα και τα τυχερά παίγνια
Συγκεκριμένα, επιπλέον των παραπάνω, απαγορεύεται:
-
Να υποδηλώνεται ότι οι ικανότητες και η συχνότητα συμμετοχής του παίκτη μπορεί να επηρεάσει το αποτέλεσμα και πρέπει να αναφέρεται ότι Η ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΕΙΝΑΙ ΘΕΜΑ ΤΥΧΗΣ
-
Να προβάλλεται ότι η συμμετοχή στα παίγνια είναι θέμα επένδυσης
-
Να προβάλλεται η συμμετοχή στα τυχερά παίγνια ως κριτήριο κοινωνικής αποδοχής και προσωπικής ή κοινωνικής επιτυχίας.
-
Να μεταδίδεται το μήνυμα ότι τα Παίγνια είναι μέσο πλουτισμού ή τρόπος διαφυγής από τις οικονομικές δυσκολίες και να υποδηλώνει ότι η συμμετοχή σε αυτά, μπορεί να προσφέρει λύση σε προσωπικά ή επαγγελματικά προβλήματα.
-
Να υποδηλώνεται ότι η συμμετοχή στα Παίγνια μπορεί να ενισχύσει τις προσωπικές ιδιότητες, όπως, ενδεικτικά, να βελτιώσει την εικόνα, να τονώσει την αυτοπεποίθηση ή να αποτελέσει μέσο απόκτησης ανωτερότητας, αναγνώρισης ή θαυμασμού.
-
Να προσβάλλει τα χρηστά ήθη και να ενθαρρύνει κάθε είδους διακρίσεις και κυρίως, αυτές που αφορούν την εθνικότητα, τη θρησκεία, το φύλο και την ηλικία.
Η
ενδεχομένως σεξιστική διαφήμιση της stoiximan με την Παπαβασιλείου και
τον Κοντοπίδη, ενδεχομένως δεν θα λάμβανε την έγκριση της επιτροπής
εφόσον ο Κανονισμός ήταν ήδη σε ισχύ.
-
Οι εμπορικές ανακοινώσεις πρέπει να αναγνωρίζονται αμιγώς και σαφώς ως τέτοιες, οποιαδήποτε μορφή έχουν και οποιοδήποτε μέσο χρησιμοποιείται για την προβολή και προώθησή τους. Η συγκεκαλυμμένη ή έμμεση διαφήμιση, δεν επιτρέπεται.
Σε
διάφορες μεγάλες αθλητικές ιστοσελίδες βγήκε στήλη προγνωστικών του
pamestoixima.gr για το Μουντιάλ, στο οποίο δεν γινόταν ρητή αναφορά ότι
όλη η στήλη αφορά επικοινωνία και προωθητική ενέργεια του ΟΠΑΠ στα
πλαίσια προβολής της Εταιρείας, αλλά υπήρχε η ένδειξη ότι είναι
ανεξάρτητη στήλη η οποία παρέθετε μόνο αποδόσεις του ΟΠΑΠ. Με την έναρξη
ισχύος του Κανονισμού, τέτοιες ενέργειες θα πρέπει να είναι πιο
ξεκάθαρες, ότι δηλαδή πρόκειται πράγματι για προωθητική ενέργεια και θα
πρέπει να υποβάλλονται προς έγκριση από την Επιτροπή.
-
Όταν οι εμπορικές ανακοινώσεις αναρτώνται σε εξωτερικούς χώρους (outdoor) ο Πάροχος λαμβάνει μέτρα, ώστε να εξασφαλίζεται ότι οι χώροι αυτοί είναι μακριά από σχολεία, φροντιστήρια και γενικά ιδρύματα και εγκαταστάσεις, στις οποίες συχνάζουν άτομα ηλικίας κάτω του επιτρεπόμενου ορίου συμμετοχής στα Παίγνια.
Ίδιοι
περιορισμοί υφίστανται και για την εγκατάσταση πρακτορείων του ΟΠΑΠ
αλλά και για την εγκατάσταση διαφόρων επιχειρήσεων υγειονομικού
ενδιαφέροντος, οι οποίες όμως ουδέποτε έχουν εφαρμοστεί σχολαστικά, και
είναι πραγματικά ενδιαφέρον να δούμε τον ελεγκτικό μηχανισμό της
Επιτροπής και την αποτελεσματικότητά του στην εφαρμογή του Κανονισμού
στο σημείο αυτό.
ΤΟ ΜΠΟΝΟΥΣ ΕΓΓΡΑΦΗΣ – ΠΑΡΟΧΗ ΔΩΡΩΝ
Η
παράγραφος 8 του άρθρου 4 απαγορεύει στην Εταιρεία να επιδιώκει με τη
ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ την προσέλκυση των παικτών με την παροχή δώρων και
εκπτώσεων στα τυχερά παίγνια. Επιτρέπεται μόνο η παροχή δωρεάν
συμμετοχών και τα loyalty programs.
Πολύ
κουβέντα έχει ήδη γίνει αν απαγορεύεται αυτό καθ' εαυτό το μπόνους
εγγραφής ή η απλή αναφορά του στην εμπορική επικοινωνία – διαφήμιση –
μήνυμα, δεδομένου μάλιστα και της έλλειψης τέτοιας προσφοράς στο
pamestoixima.gr.
Άποψή
μου είναι ότι η παραπάνω διάταξη του Κανονισμού δεν απαγορεύει την
παροχή μπόνους από την εταιρεία, αλλά μόνο την αναφορά της στο
διαφημιστικό μήνυμα. Ενδεχομένως μάλιστα, η απλή αναφορά της σε ένα
σημείο του banner ή στο κάτω μέρος του διαφημιστικού spot χωρίς να
ξεχωρίζει ιδιαίτερα ή να επιδιώκει την μέγιστη προβολή και να προσελκύει
την προσοχή του παίκτη σε αυτό, να επιτρέπεται δεδομένου ότι η
προσέλκυση του παίκτη δεν επιδιώκεται με αυτή τη προσφορά αλλά με το
υπόλοιπο θέμα του μηνύματος.
Πάντως
η Επιτροπή επιφυλάσσεται ρητά να προβεί σε εκ νέου ή ειδικότερη ρύθμιση
διαφόρων θεμάτων στους αναλυτικούς Κανονισμούς που θα εκδώσει για κάθε
παίγνιο, δύναται λοιπόν να αντιμετωπίσει την προσφορά μπόνους εγγραφής
στο Στοίχημα, όταν εκδώσει τον σχετικό Κανονισμό.
ΤΥΠΙΚΕΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΤΩΝ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ
Οι
εταιρείες υποχρεώνονται τέλος, να συμπεριλαμβάνουν στα μηνύματα, spots,
και προωθητικές τους ενέργειες συγκεκριμένες πληροφορίες όπως ότι η
ΕΕΕΠ αποτελεί τον αρμόδιο ρυθμιστή για την εποπτεία της λειτουργίας και
διεξαγωγή των τυχερών παιγνίων, ότι πρόκειται για τυχερό παιχνίδι, το
επιτρεπόμενο όριο ηλικίας για τη συμμετοχή σε αυτό και τις τηλεφωνικές
γραμμές για την απεξάρτηση από τον εθισμό στα παίγνια καθώς και την
αναφορά ότι η συχνή συμμετοχή στα τυχερά παίγνια εκθέτει τους παίκτες
στον κίνδυνο του εθισμού ή και στην απώλεια της περιουσίας.
Πλην
του τελευταίου, όλα τα υπόλοιπα τα είδαμε στα διαφημιστικά μηνύματα του
ΟΠΑΠ και του pamestoixima.gr στη διάρκεια του Μουντιάλ της Βραζιλίας.
ΥΠΟΧΕΩΣΕΙΣ ΓΝΩΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΕΕΠ
Με
το άρθρο 5 επιβάλλεται στις εταιρείες η γνωστοποίηση κάθε σχεδίου
εμπορικής επικοινωνίας στην ΕΕΕΠ τουλάχιστον 30 ημέρες πριν την έναρξη
προβολής και υλοποίησης, καθώς και κάθε αλλαγή αυτού τουλάχιστον 10
ημέρες πριν την υλοποίηση της αλλαγής ή της τροποποίησης.
Δεν
προβλέπεται η χορήγηση ειδικής έγκρισης επί του κάθε φορά
γνωστοποιημένου σχεδίου, συνεπώς θα αρκεί στον τρίτο που διαθέτει το
μέσο υλοποίησης, όπως πχ ο διαφημιστής, να ζητήσει να λάβει αντίγραφο
της υποβολής του σχεδίου στην ΕΕΕΠ, ώστε να γνωρίζει ότι η ενέργεια την
οποία θα προβάλλει μέσω της ιστοσελίδας του είναι σύμφωνη με τον
Κανονισμό.
ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ
Ο
Κανονισμός για την Εμπορική Επικοινωνία, όπως αυτός τροποποιήθηκε,
ξεκίνησε να ισχύει από την ημέρα της δημοσίευσης του ΦΕΚ, ήτοι από την
27-6-2014, πλην όμως κατά τη μεταβατική διάταξη του άρθρου 9 του
Κανονισμού, επιτρέπεται στις εταιρείες που έχουν ήδη εκπονήσει
υλοποιήσει σχέδιο προβολής τους, πριν την 23-5-2014 (ημέρα δημοσίευσης στο ΦΕΚ της αρχικής Απόφασης του Κανονισμού),
όπως όσες βλέπουμε πχ να διαφημίζονται στη ΝΕΡΙΤ πριν και κατά τη
διάρκεια του Μουντιάλ, να συνεχίσουν νόμιμα την προβολή των ενεργειών
τους έως την 1 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2014.
Συνεπώς
νόμιμα προβάλλονται ακόμα οι διαφημίσεις όλων των εταιρειών, είναι δε
βέβαιο όμως ότι μόλις παρέλθει η καταληκτική ημερομηνία της μεταβατικής
περιόδου πολλά θα αλλάξουν.
Από
την 1/9/2014, καμία εμπορική επικοινωνία δεν θα επιτρέπεται αν δεν
πληρούνται οι παραπάνω προϋποθέσεις και δεν τηρούνται οι υποχρεώσεις που
επιβάλλει ο Κανονισμός στις εταιρείες.
ΤΙ ΑΛΛΑΖΕΙ ΛΟΙΠΟΝ ΑΠΟ 1/9/2014 ΣΤΙΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΙΣ ΤΩΝ BOOKMAKERS στην Ελλάδα;
Παραδείγματα με συγκεκριμένες διαφημιστικές καμπάνιες
-
Σταματάνε τα τηλεοπτικά spots και τα banners με τον Λευτέρη Πανταζη, την Έλενα Παπαβασιλείου, την Φανή Χαλκιά, τον Μπασινά, τον Σωτηρακόπουλο και λοιπά γνωστά πρόσωπα. Το ίδιο θα συμβεί και με ραδιοφωνικά spots όπως της Novibet όπου ο εκφωνητής μιμείται τη φωνή του Γιώργου Γεωργίου και το video της Sportingbet με το cartoon όπου μιμείται ο εκφωνητής τη φωνή του Αλέφαντου, καθώς και μόνο η χρήση της φωνής αυτής που είναι γνωστή στο κοινό χρησιμοποιείται για να προωθήσει την ευρύτητα της αποδοχής της Εταιρείας και πιθανότατα θα υπόκειται στην ίδια απαγόρευση.
Αμφισβητείται
κατά πόσον ο Κανονισμός απαγορεύει την χρήση της φωτογραφίας τέτοιων
προσώπων στην ιστοσελίδα της Εταιρείας, όπως πχ η Sportingbet χρησιμοποιεί την φωτογραφία του Σωτηρακόπουλου
στην σελίδα του μπόνους κατάθεσης πριν τη διαδικασία εγγραφής. Η
ιστοσελίδα και το περιεχόμενο αυτής ναι μεν αποτελεί εμπορική
επικοινωνία, φαίνεται όμως ότι είναι εκτός του scope – πεδίο εφαρμογής
του Κανονισμού καθώς η Κανονιστική αυτή πράξη φαίνεται ότι ρυθμίζει την
διαφήμιση και προώθηση γενικότερα και όχι κάθε εν γένει κείμενο, λέξη,
φράση την οποία ο Πάροχος χρησιμοποιεί στην ιστοσελίδα του.
-
γίνεται μνεία για τη διαφήμιση στον ορισμό της Εμπορικής Επικοινωνίας στο άρθρο 1,
-
μνεία της διαφημιστικής προβολής στα ραδιοτηλεοπτικά μέσα
-
και τέλος μνεία για την προβολή στους εξωτερικούς χώρους.
Άποψή
μου λοιπόν είναι στις απαγορεύσεις τις εμπορικής επικοινωνίας δεν
υπάγονται απευθείας οι ιστοσελίδες των Παρόχων. Τυχόν τέτοια υποχρέωση,
άλλωστε, αφενός, θα επιβάρυνε υπέρμετρα κάθε εταιρεία, η οποία θα έφερε
την υποχρέωση γνωστοποίησης κάθε μίας σελίδας του site της στην ΕΕΕΠ
καθώς και κάθε αλλαγή – τροποποίηση αυτής, αφετέρου, δε, η ΕΕΕΠ θα έφερε
την υποχρέωση ελέγχου κάθε τέτοιας σελίδας και της συμμόρφωσής της με
τον Κανονισμό. Εάν αυτή ήταν η βούληση της ΕΕΕΠ, σίγουρα θα έκανε ρητή
μνεία στην απόφασή της.
-
Τυχόν Μπόνους Εγγραφής που προσφέρει ο Πάροχος, δεν θα αποτελεί πλέον το κύριο μήνυμα της επικοινωνίας και αν πράγματι περιλαμβάνεται στην επικοινωνία, θα πρέπει να γίνεται μία απλή αναφορά, χωρίς να προσελκύει την προσοχή των παικτών και να αποτελεί το βασικό στοιχείο της επικοινωνίας.
-
Χωρίς να υφίσταται σχετική υποχρέωση, σκόπιμο είναι τα ραδιοτηλεοπτικά μέσα και οι ιστοσελίδες στις οποίες θα προβάλλονται οι επικοινωνίες αυτές να ζητούν να λαμβάνουν γνώση της γνωστοποίησης της επικοινωνίας στην ΕΕΕΠ, καθώς και τουλάχιστον μία δήλωση από τον Πάροχο, ότι δεν έχει λάβει παρατηρήσεις ή εναντίωση της ΕΕΕΠ προς την επικοινωνία αυτή, ώστε να εξασφαλίζεται ότι η προβαλλόμενη επικοινωνία είναι σύννομη με τον Κανονισμό.
-
Το περιεχόμενο των διαφημιστικών μηνυμάτων επίσης θα επηρεαστεί σε μεγάλο βαθμό. Φράσεις όπως “όλα τα μωρά στη Vista” του Πανταζή, οι καλλίγραμμες νεαρές που χορεύουν δίπλα του, το ενδεχομένως σεξιστικό (κατά κάποιους) μήνυμα που αποπνέει η διαφήμιση της stoiximan και κάθε τυχόν άλλη διαφήμιση στην οποία θα προβάλλεται η πολυτέλεια, επιτυχία και κοινωνική αποδοχή του παίκτη, πχ με την πλαισίωση του παίκτη στοιχήματος από ωραίες γυναίκες σε ένα πολυτελές αυτοκίνητο, είναι πιθανόν ότι θα μπουν στο μικροσκόπιο της ΕΕΕΠ μετά τη διαδικασία γνωστοποίησης και θα πρέπει να συμμορφωθούν με το περιεχόμενο του Κανονισμού.
-
Ο Κανονισμός Εμπορικής Επικοινωνίας καλύπτει πιθανότητα και τα διαφημιστικά email/newsletters των εταιρειών προς τους παίκτες τους με τους οποίους τους καλούν να επανενεργοποιήσουν τους λογαριασμούς τους, τους παρέχουν κίνητρα και νέα μπόνους για να προσελκύσουν νέες καταθέσεις μετά από μακρά περίοδο αποχής τους, ή προσπαθούν να αυξήσουν τη συμμετοχή τους σε μεγάλα γεγονότα, όπως πχ το ντέρμπι Παναθηναϊκός – ολυμπιακός, ο τελικός του Champions League και το Παγκόσμιο Κύπελλο ή το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα. Κατά συνέπεια και αυτές οι ηλεκτρονικές επικοινωνίες προς τους παίκτες θα πρέπει να πληρούν τις υποχρεώσεις του Κανονισμού, με αποτέλεσμα email σαν και αυτό που έλαβα από την Sportingbet με προσφορά bonus 100% στην πρώτη μου κατάθεση ενόψει του Μουντιάλ, μάλλον να απαγορεύεται με το νέο καθεστώς που θέτει ο Κανονισμός.
-
Προσοχή πρέπει να δοθεί ακόμα και στο κείμενο της διαφήμισης. Στην Betshop, ο Χαριστέας λέει: “Μονό; Παίζεις μονό στο ζωντανό; Τρελάθηκες; Παίξε το σύστημα, αφού εδώ μπορείς”. Στα πλαίσια του Κανονισμού όπου το μήνυμα δεν πρέπει να είναι παραπλανητικό ενώ δεν πρέπει να εκμεταλλεύεται ο Πάροχος την έλλειψη ειδικών γνώσεων του παίκτη, αυτό το μήνυμα μάλλον δεν είναι σύννομο με τον Κανονισμό καθώς προβάλλει αφενός την δυνατότητα για περισσότερα κέρδη του παίκτη στο σύστημα, αφετέρου παραπλανεί τον παίκτη με το κίνητρο των κερδών καθώς στο μονό αποδεκτό τόσο οι πιθανότητες επαλήθευσης είναι αρκετά μεγαλύτερες για τον παίκτη αλλά και η γκανιότα, δηλαδή το ποσοστό κέρδους της Εταιρείας είναι χαμηλότερο.
-
Στις διαφημιστικές προβολές του ΟΠΑΠ που αφορούν την προώθηση τυχερών παιγνίων και όχι πχ την εταιρική διακυβέρνηση ή έχουν άλλο αντικείμενο, απαγορεύεται στο εξής να γίνεται αναφορά για τα ποσά με τα οποία επιχορηγεί ομάδες και ομοσπονδίες και τα ποσά με τα οποία υποστηρίζει διάφορες δράσεις ανά την Ελλάδα.
-
Ενδεχομένως, στο πλαίσιο απαγορεύσεων να εντάσσονται και οι ανακοινώσεις του ΟΠΑΠ και άλλων εταιρειών για μεγάλα κέρδη διαφόρων παικτών πχ σε συστήματα με 1 μόνο ευρώ ή για jackpot τα οποία κέρδισαν στα καζίνο των εταιρειών.
Ο
κανονισμός είναι σίγουρα ένα θετικό πρώτο βήμα στην ρύθμιση των θεμάτων
του στοιχήματος στην Ελλάδα. Με την μεταβατική διάταξη της, η ΕΕΕΠ
επέτρεψε στις εταιρείες να ολοκληρώσουν τις πολυδάπανες διαφημιστικές
ενέργειες στη διάρκεια του Μουντιάλ, οι οποίες ήταν πολλαπλώς επωφελής
για το Δημόσιο με την αύξηση των τζίρων τους και τον συνακόλουθο φόρο,
με την διανομή των διαφημιστικών κεφαλαίων κυρίως στην ΝΕΡΙΤ αλλά και
στα λοιπά ραδιοτηλεοπτικά μέσα και την φορολόγηση αυτών. Πολλά θέματα
όμως όπως προαναφέρθηκε παραμένουν ανοιχτά και πολλά ερωτήματα
γεννιούνται για το ακριβές εύρος των επικοινωνιών που καλύπτονται και
τους υπόχρεους για τη συμμόρφωση με τον Κανονισμό. Μετά την καλοκαιρινή
ανάπαυλα, θα έχει ενδιαφέρον να παρακολουθήσουμε την στάση που θα
τηρήσει η ΕΕΕΠ τόσο απέναντι στον ΟΠΑΠ όσο και απέναντι στους λοιπούς
παρόχους που έχουν ενταχθεί στο μεταβατικό στάδιο λειτουργίας.
Συνημμένα: Το ΦΕΚ με την τροποποιημένη έκδοση του Κανονισμού
πηγή : www.freebets.gr
Γίνε κι εσύ συνδρομητής του betman-viptips.eu για
να μπορείς να λαμβάνεις κερδοφόρες προβλέψεις σε ασιατικού τύπου
πονταρίσματα. Με 1000 € αρχικό κεφάλαιο αγγίξαμε τα 200.000 € σε μόλις
14 μήνες !!!
The
ultimate soccer betting system !! We managed to increase our initial
capital from 1000 € to 197.401,49 € in just 14 months!!! All these
happened because we ensured a success rate of 53,31% on an average odd
of 2,17 !!!
Subscribe now to betman-viptips.eu!!!
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου