Την περασμένη εβδομάδα αναπτύχθηκε έντονη φημολογία πως σε νομοσχέδιο του Υπουργείου Οικονομικών το οποίο θα έμπαινε προς συζήτηση και ψήφιση στη Βουλή θα υπήρχαν και 2 άρθρα, που θα καταργούσαν το μεταβατικό καθεστώς του Ν. 4002/2011 και τη λειτουργία των 24 εταιριών που έχουν ενταχθεί σε αυτό το καθεστώς και που προσφέρουν νόμιμα υπηρεσίες διαδικτυακού στοιχήματος στη χώρα μας και πρόσθετα θα καθόριζαν αύξηση του αριθμού των VLTs (φρουτάκια) ανά κατάστημα από 25 σε 50.
Παρά τις έντονες πιέσεις που δέχθηκε το ΥΠ.ΟΙΚ. όχι μόνο από τον ΟΠΑΠ αλλά και από την ΕΕΕΠ (Επιτροπή Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων), φαίνεται πως μετά και από σχετική εισήγηση της αρμόδιας Γενικής Διεύθυνσης του Υπουργείου τα δυο επίμαχα άρθρα δεν έγιναν δεκτά και τελικά δεν συμπεριλήφθηκαν στο νομοσχέδιο. Το Υπουργείο δεν δέχθηκε να προικοδοτήσει τον ΟΠΑΠ με ένα ακόμη μονοπωλιακό δικαίωμα για το οποίο μάλιστα δεν έχει πληρώσει κανένα τίμημα, 4 μόλις μήνες μετά την αποκρατικοποίηση του.
Από την πλευρά του ΟΠΑΠ υποστηρίζουν πως το μονοπώλιο στο διαδικτυακό στοίχημα τους ανήκει από το 2000. Το επιχείρημα αυτό όμως είναι εξαιρετικά δύσκολο να γίνει αποδεκτό από το Υπουργείο Οικονομικών, όχι μόνο γιατί για πάνω από μια δεκαετία ο ΟΠΑΠ, ποτέ δεν αξίωσε αυτό το μονοπώλιο, αλλά και γιατί το ίδιο το Ελληνικό Δημόσιο με τον Ν. 4002/2011 έχει ήδη θεσμοθετήσει το άνοιγμα της διαδικτυακής αγοράς και με μεταβατικές διατάξεις στην συνέχεια αδειοδότησε 24 εταιρείες, προσωρινούς παρόχους, έως ότου εκδοθούν οι μόνιμες άδειες που προβλέπει ο νόμος.
Χαρακτηριστικό είναι το παρακάτω απόσπασμα της ομιλίας του κ. Βενιζέλου (τότε Υπουργού Οικονομικών) στην αρμόδια επιτροπή της βουλής λίγες μόλις ημέρες πριν την ψήφιση του Ν. 4002/2011. Τότε, ο σημερινός Αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης είχε με σαφήνεια ξεκαθαρίσει πως "Το διαδικτυακό στοίχημα θα οργανωθεί με άδειες, οι οποίες θα χορηγηθούν από το Δημόσιο. Ο ισχυρισμός του ΟΠΑΠ ότι έχει αποκλειστικότητα και επί του διαδικτυακού δεν ισχύει. Άλλα του επιχειρήματα ισχύουν και λαμβάνονται υπόψη. Αυτό δεν ισχύει. Συζητήσαμε με την διοίκηση του ΟΠΑΠ. Θα διεκδικήσει την άδεια του ο ΟΠΑΠ, όπως μπορεί να διεκδικήσει και την άδεια των κρατικών λαχείων ο ΟΠΑΠ, εάν θέλει.
Όπως είναι λογικό οι αντιδράσεις από μια ενδεχόμενη "άτακτη υποχώρηση" της κυβέρνησης σ´ ένα τέτοιο θέμα θα ήταν τεράστιες αφού μια αλλαγή πλεύσης θα αποτελούσε ξεκάθαρη κρατική ενίσχυση στον ΟΠΑΠ λίγους μόλις μήνες μετά την αποκρατικοποίηση του.
Σημειώνεται δε, ότι η τιμή της μετοχής του ΟΠΑΠ έχει ήδη ανέβει από τα 6,20 ευρώ (τιμή αποκρατικοποίησης) σε πάνω από 12 ευρώ σήμερα. Κοινώς αν η αποκρατικοποίηση γινόταν σήμερα το τίμημα θα ήταν περίπου διπλάσιο στα € 1.25 δις αντί για € 652 εκ. ευρώ που κατέβαλε ο νέος μέτοχος τον Αύγουστο 2013.
Σύμφωνα με γνώστες της αγοράς τυχερών παιχνιδιών, ισχυρό χαρτί του ΟΠΑΠ στην υπόθεση μονοπώλιο στο διαδικτυακό στοίχημα φέρεται πως είναι η ΕΕΕΠ, η Ανεξάρτητη Αρχή Ελέγχου και Εποπτείας Τυχερών Παιγνίων που ιδρύθηκε το 2011 και η οποία φέρεται τους τελευταίους μήνες να ευθυγραμμίζεται με όλες τις θέσεις του ιδιωτικού πλέον ΟΠΑΠ, με τη νέα διοίκηση του οποίου βρίσκεται σε συνεχή επικοινωνία.
Το παραπάνω έχει ουσιαστικά ήδη παραδεχθεί και ο ίδιος ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΠΑΠ Καμίλ Ζίγκλερ ο οποίος σε ενημέρωση επενδυτών στα τέλη τον Νοέμβριο 2013 είχε επί λέξη ανέφερε πως "η τρίτη προτεραιότητά μας είναι το διαδικτυακό προϊόν. Αυτό σημαίνει πως είμαστε ήδη σε συζητήσεις με την αρμόδια αρχή (ΕΕΕΠ- Επιτροπή Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων) για να φτιάξουμε τη νομοθεσία που αφορά το διαδίκτυο και ετοιμαζόμαστε ώστε να μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε μια πλατφόρμα για τα παιχνίδια για τα οποία έχουμε ήδη άδεια- ειδικά το αθλητικό στοίχημα- όσο το συντομότερο δυνατόν".
Η παραπάνω δήλωση είχε προκαλέσει έντονα ερωτηματικά για το πως μια ιδιωτική εταιρεία μπορεί να συνεργάζεται μαζί με μια Ανεξάρτητη Αρχή της οποίας ρόλος είναι να εποπτεύει και να ελέγχει τον ΟΠΑΠ και την αγορά των τυχερών παιχνιδιών στην χώρα μας και όχι να προωθεί αξιώσεις του.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, επόμενη επιδίωξη της ΕΕΕΠ είναι να πείσει το ΥΠ. Οικονομικών να της παραχωρήσει επιπλέον αρμοδιότητες ώστε να μπορεί να αποφασίζει η ίδια για θέματα αδειοδοτήσεων χωρίς να χρειάζεται να νομοθετεί σχετικά το Υπουργείο Οικονομικών. Σε μια τέτοια περίπτωση προφανές είναι ότι θα μπορούσε η ίδια η ΕΕΕΠ να ικανοποιήσει το αίτημα του ΟΠΑΠ. Παρόλα αυτά θεωρείται εξαιρετικά δύσκολο να δεχθεί του ΥΠ. Οικονομικών μια τέτοια ρύθμιση που θα παραχωρούσε στην ΕΕΕΠ ακόμα μεγαλύτερες εξουσίες από τις ήδη υπάρχουσες.
Ως εκ τούτου όλα δείχνουν ότι ο ΟΠΑΠ που πρόσφατα επέλεξε την Gtech για την παροχή λογισμικού για το διαδικτυακό του στοίχημα θα αναγκαστεί για πρώτη φορά να λειτουργήσει σε ανταγωνιστικό περιβάλλον. Ακόμα και σε μια τέτοια περίπτωση όμως θεωρείται δεδομένο πως με το ισχυρό του brand name, την διαφημιστική του ισχύ και με τις συνέργειες που έχει με τα άλλα του παιχνίδια , ο ΟΠΑΠ θα αποκτήσει σημαντικό μερίδιο της συγκεκριμένης αγοράς.
Παρά τις έντονες πιέσεις που δέχθηκε το ΥΠ.ΟΙΚ. όχι μόνο από τον ΟΠΑΠ αλλά και από την ΕΕΕΠ (Επιτροπή Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων), φαίνεται πως μετά και από σχετική εισήγηση της αρμόδιας Γενικής Διεύθυνσης του Υπουργείου τα δυο επίμαχα άρθρα δεν έγιναν δεκτά και τελικά δεν συμπεριλήφθηκαν στο νομοσχέδιο. Το Υπουργείο δεν δέχθηκε να προικοδοτήσει τον ΟΠΑΠ με ένα ακόμη μονοπωλιακό δικαίωμα για το οποίο μάλιστα δεν έχει πληρώσει κανένα τίμημα, 4 μόλις μήνες μετά την αποκρατικοποίηση του.
Από την πλευρά του ΟΠΑΠ υποστηρίζουν πως το μονοπώλιο στο διαδικτυακό στοίχημα τους ανήκει από το 2000. Το επιχείρημα αυτό όμως είναι εξαιρετικά δύσκολο να γίνει αποδεκτό από το Υπουργείο Οικονομικών, όχι μόνο γιατί για πάνω από μια δεκαετία ο ΟΠΑΠ, ποτέ δεν αξίωσε αυτό το μονοπώλιο, αλλά και γιατί το ίδιο το Ελληνικό Δημόσιο με τον Ν. 4002/2011 έχει ήδη θεσμοθετήσει το άνοιγμα της διαδικτυακής αγοράς και με μεταβατικές διατάξεις στην συνέχεια αδειοδότησε 24 εταιρείες, προσωρινούς παρόχους, έως ότου εκδοθούν οι μόνιμες άδειες που προβλέπει ο νόμος.
Χαρακτηριστικό είναι το παρακάτω απόσπασμα της ομιλίας του κ. Βενιζέλου (τότε Υπουργού Οικονομικών) στην αρμόδια επιτροπή της βουλής λίγες μόλις ημέρες πριν την ψήφιση του Ν. 4002/2011. Τότε, ο σημερινός Αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης είχε με σαφήνεια ξεκαθαρίσει πως "Το διαδικτυακό στοίχημα θα οργανωθεί με άδειες, οι οποίες θα χορηγηθούν από το Δημόσιο. Ο ισχυρισμός του ΟΠΑΠ ότι έχει αποκλειστικότητα και επί του διαδικτυακού δεν ισχύει. Άλλα του επιχειρήματα ισχύουν και λαμβάνονται υπόψη. Αυτό δεν ισχύει. Συζητήσαμε με την διοίκηση του ΟΠΑΠ. Θα διεκδικήσει την άδεια του ο ΟΠΑΠ, όπως μπορεί να διεκδικήσει και την άδεια των κρατικών λαχείων ο ΟΠΑΠ, εάν θέλει.
Όπως είναι λογικό οι αντιδράσεις από μια ενδεχόμενη "άτακτη υποχώρηση" της κυβέρνησης σ´ ένα τέτοιο θέμα θα ήταν τεράστιες αφού μια αλλαγή πλεύσης θα αποτελούσε ξεκάθαρη κρατική ενίσχυση στον ΟΠΑΠ λίγους μόλις μήνες μετά την αποκρατικοποίηση του.
Σημειώνεται δε, ότι η τιμή της μετοχής του ΟΠΑΠ έχει ήδη ανέβει από τα 6,20 ευρώ (τιμή αποκρατικοποίησης) σε πάνω από 12 ευρώ σήμερα. Κοινώς αν η αποκρατικοποίηση γινόταν σήμερα το τίμημα θα ήταν περίπου διπλάσιο στα € 1.25 δις αντί για € 652 εκ. ευρώ που κατέβαλε ο νέος μέτοχος τον Αύγουστο 2013.
Σύμφωνα με γνώστες της αγοράς τυχερών παιχνιδιών, ισχυρό χαρτί του ΟΠΑΠ στην υπόθεση μονοπώλιο στο διαδικτυακό στοίχημα φέρεται πως είναι η ΕΕΕΠ, η Ανεξάρτητη Αρχή Ελέγχου και Εποπτείας Τυχερών Παιγνίων που ιδρύθηκε το 2011 και η οποία φέρεται τους τελευταίους μήνες να ευθυγραμμίζεται με όλες τις θέσεις του ιδιωτικού πλέον ΟΠΑΠ, με τη νέα διοίκηση του οποίου βρίσκεται σε συνεχή επικοινωνία.
Το παραπάνω έχει ουσιαστικά ήδη παραδεχθεί και ο ίδιος ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΠΑΠ Καμίλ Ζίγκλερ ο οποίος σε ενημέρωση επενδυτών στα τέλη τον Νοέμβριο 2013 είχε επί λέξη ανέφερε πως "η τρίτη προτεραιότητά μας είναι το διαδικτυακό προϊόν. Αυτό σημαίνει πως είμαστε ήδη σε συζητήσεις με την αρμόδια αρχή (ΕΕΕΠ- Επιτροπή Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων) για να φτιάξουμε τη νομοθεσία που αφορά το διαδίκτυο και ετοιμαζόμαστε ώστε να μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε μια πλατφόρμα για τα παιχνίδια για τα οποία έχουμε ήδη άδεια- ειδικά το αθλητικό στοίχημα- όσο το συντομότερο δυνατόν".
Η παραπάνω δήλωση είχε προκαλέσει έντονα ερωτηματικά για το πως μια ιδιωτική εταιρεία μπορεί να συνεργάζεται μαζί με μια Ανεξάρτητη Αρχή της οποίας ρόλος είναι να εποπτεύει και να ελέγχει τον ΟΠΑΠ και την αγορά των τυχερών παιχνιδιών στην χώρα μας και όχι να προωθεί αξιώσεις του.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, επόμενη επιδίωξη της ΕΕΕΠ είναι να πείσει το ΥΠ. Οικονομικών να της παραχωρήσει επιπλέον αρμοδιότητες ώστε να μπορεί να αποφασίζει η ίδια για θέματα αδειοδοτήσεων χωρίς να χρειάζεται να νομοθετεί σχετικά το Υπουργείο Οικονομικών. Σε μια τέτοια περίπτωση προφανές είναι ότι θα μπορούσε η ίδια η ΕΕΕΠ να ικανοποιήσει το αίτημα του ΟΠΑΠ. Παρόλα αυτά θεωρείται εξαιρετικά δύσκολο να δεχθεί του ΥΠ. Οικονομικών μια τέτοια ρύθμιση που θα παραχωρούσε στην ΕΕΕΠ ακόμα μεγαλύτερες εξουσίες από τις ήδη υπάρχουσες.
Ως εκ τούτου όλα δείχνουν ότι ο ΟΠΑΠ που πρόσφατα επέλεξε την Gtech για την παροχή λογισμικού για το διαδικτυακό του στοίχημα θα αναγκαστεί για πρώτη φορά να λειτουργήσει σε ανταγωνιστικό περιβάλλον. Ακόμα και σε μια τέτοια περίπτωση όμως θεωρείται δεδομένο πως με το ισχυρό του brand name, την διαφημιστική του ισχύ και με τις συνέργειες που έχει με τα άλλα του παιχνίδια , ο ΟΠΑΠ θα αποκτήσει σημαντικό μερίδιο της συγκεκριμένης αγοράς.
Γίνε κι εσύ συνδρομητής του betman-viptips.eu για
να μπορείς να λαμβάνεις κερδοφόρες προβλέψεις σε ασιατικού τύπου
πονταρίσματα. Με 1000 € αρχικό κεφάλαιο αγγίξαμε τα 200.000 € σε μόλις
14 μήνες !!!
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου