Με σημερινή δημοσίευση στο ΦΕΚ, η ΕΕΕΠ ορίζει ποιοι είναι οι μη
αδειοδοτημένοι πάροχοι διαδικτυακού στοιχήματος και γνωστοποιεί τις
απαγορεύσεις και τα πρόστιμα προς εταιρείες, παίκτες, ιστοσελίδες,
παρόχους ίντερνετ και τράπεζες.
Όσον αφορά τους παίκτες θα ισχύσει το πρόστιμο 1000 ευρώ ανά παικτική συνεδρία.
Επίσης σύμφωνα με τη δημοσίεση, η ΕΕΕΠ θα δημοσιεύση στην ιστοσελίδα της την "περιβόητη" μαύρη λίστα (παρεπιπτόντως το site της επιτροπής εδώ και καιρό δεν λειτουργεί) και θα την κοινοποιήσει σε πιστωτικά ιδρύματα και παρόχους ίντερνετ (ISPs).
Ως γνωστόν, δεν συμπεριλαμβάνονται στη μη αδειοδοτημένες, οι εταιρείες που έχουν που έχουν ενταχθεί στο καθεστώς της παραγράφου 12 του άρθρου 50 του Ν. 4002/2011 (Α΄ 180). Σε εταιρείες που έχουν λάβει νόμιμη άδεια, οι παίκτες μπορούν να στοιχηματίζουν κανονικά, όσο ισχύσει το υπάρχον καθεστώς. Η απόφαση θα τεθεί σε ισχύ ένα μήνα μετά τη δημοσίευση (21/6).
Αναλυτικά η δημοσίευση (έχουν τονισθεί τα καίρια σημεία):
Αριθμ. απόφ. 51/3/26.04.2013 (3)
Τροποποίηση και κωδικοποίηση της υπ’ αριθμ. 23/3/23−10−2012 (Β΄ 2952) απόφασης της Ε.Ε.Ε.Π με τίτλο: «Ρυθμίσεις θεμάτων, τα οποία διέπονται από τον Κανονισμό Διεξαγωγής και Ελέγχου Παιγνίων ως προς την επιβολή διοικητικών κυρώσεων, οι οποίες επιβάλλονται στην περίπτωση
παροχής υπηρεσιών τυχερών παιγνίων που διεξάγονται μέσω του διαδικτύου χωρίς την προβλεπόμενη άδεια».
Η ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΕΠΟΠΤΕΙΑΣ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΥ ΠΑΙΓΝΙΩΝ (Ε.Ε.Ε.Π.) Έχοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις των άρθρων 16 και επ. του Ν. 3229/2004 (A΄ 38), σε συνδυασμό με τις διατάξεις των άρθρων 25 έως 54 του Ν. 4002/2011 (A 180), όπως αυτές τροποποιήθηκαν, συμπληρώθηκαν και ισχύουν με τις διατάξεις των παραγράφων 10 έως 26 του άρθρου 7 του Ν. 4038/2012 (Α΄ 14),
και τις διατάξεις των άρθρων 22 έως 24 του Ν. 4141/2013 (Α΄ 81), συμπληρωματικά δε τις διατάξεις του Ν. 3051/2002 (Α΄ 220), σύμφωνα με τις οποίες η Επιτροπή είναι, μεταξύ άλλων, αρμόδια για την εποπτεία και τον έλεγχο διεξαγωγής των τυχερών παιγνίων μέσω διαδικτύου και την επιβολή των προβλεπόμενων διοικητικών κυρώσεων.
2. Τη διάταξη της παραγράφου 5 του άρθρου 54 του Ν. 4002/2011, όπως ισχύει σύμφωνα με την οποία, έως ότου εκδοθεί το προβλεπόμενο στη διάταξη της παραγράφου 1 του άρθρου 29 του Ν. 4002/2011 (Α΄ 180) Προεδρικό διάταγμα, με το οποίο θα θεσπιστεί ο Κανονισμός Διεξαγωγής και Ελέγχου Παιγνίων, τα διεπόμενα από αυτόν θέματα ρυθμίζονται με σχετική απόφαση της
Επιτροπής Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων, ως και το γεγονός ότι το εν λόγω Προεδρικό Διάταγμα δεν έχει ακόμα εκδοθεί.
3. Τη υπ’ αριθμ. 55906/1673 (Υ.Ο.Δ.Δ. 444) απόφαση του Υπουργού Οικονομικών, με την οποία συγκροτήθηκε η Ε.Ε.Ε.Π. και την με αριθμό. 56660/1679 (Β΄ 2910) κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Πολιτισμού και Τουρισμού για την πιστοποίηση έναρξης λειτουργίας της Ε.Ε.Ε.Π.
4. Τις διατάξεις των άρθρων 45 έως 50 του Ν. 4002/2011 (Α΄ 180), με τις οποίες ρυθμίζονται τα θέματα διεξαγωγής τυχερών παιγνίων μέσω του διαδικτύου.
5. Τη διάταξη της παραγράφου 12 του άρθρου 50 του Ν. 4002/2011 (Α΄ 180), σε συνδυασμό με την απόφαση του Υπουργού Οικονομικών ΠΟΛ 1248/2011.
6. Τις παρατηρήσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής [C (2013) 1541] και την εμπεριστατωμένη γνώμη της Μάλτας, που αναδιαβιβάστηκε στις Αρχές της Ελληνικής Δημοκρατίας με την με στοιχεία SG(2013) D/50831 Ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής επί του σχεδίου απόφασης της Ε.Ε.Ε.Π. με τίτλο «Διατάξεις επί θεμάτων τα οποία διέπονται από τον Κανονισμό Διεξαγωγής και Ελέγχου Παιγνίων ως προς την επιβολή διοικητικών κυρώσεων, οι οποίες επιβάλλονται στην περίπτωση παροχής υπηρεσιών τυχερών παιγνίων που διεξάγονται μέσω του διαδικτύου χωρίς την προβλεπόμενη άδεια», το οποίο είχε γνωστοποιηθεί με βάση τις διατάξεις της Οδηγίας 98/34/ΕΚ και με αριθμό γνωστοποίησης 2012/710/GR.
7. Την υπ’ αριθμ. 50/4/24.04.2013 (Β΄ 1023) απόφαση της Ε.Ε.Ε.Π.
8. Το γεγονός ότι υφίστανται επείγοντες λόγοι δημόσιας τάξης για την προστασία του κοινού από την
κατασπατάληση χρημάτων στα τυχερά παίγνια, την απάτη και τα συναφή εγκλήματα, και ιδίως των ανηλίκων και των ευάλωτων ομάδων, καθώς και επείγοντες λόγοι προστασίας των συμφερόντων της Ελληνικής Δημοκρατίας.
9. Την από 26/04/2013 εισήγηση του Προέδρου της Ε.Ε.Ε.Π.
10. Το γεγονός ότι η παρούσα απόφαση δεν προκαλεί επιβάρυνση σε βάρος του Προϋπολογισμού της Ε.Ε.Ε.Π.,αποφασίζει:
Τροποποιεί και κωδικοποιεί την υπ’ αριθμ. 23/3/23−10−2012 (Β΄ 2952) απόφαση της Ε.Ε.Ε.Π με τίτλο: «Ρυθμίσεις θεμάτων, τα οποία διέπονται από τον Κανονισμό Διεξαγωγής και Ελέγχου Παιγνίων ως προς την επιβολή διοικητικών κυρώσεων, οι οποίες επιβάλλονται στην περίπτωση παροχής υπηρεσιών τυχερών παιγνίων που διεξάγονται μέσω του διαδικτύου χωρίς την προβλεπόμενη άδεια», ως εξής:
Άρθρο 1:
ΜΗ ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΜΕΝΟΣ ΠΑΡΟΧΟΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
1.1 Μη αδειοδοτημένος πάροχος υπηρεσιών τυχερών παιγνίων δια του διαδικτύου είναι το νομικό ή φυσικό πρόσωπο, το οποίο παρέχει, χωρίς την προβλεπόμενη από την ελληνική νομοθεσία άδεια, υπηρεσίες τυχερών παιγνίων δια του διαδικτύου.
1.2 Για τους σκοπούς της απόφασης αυτής, στην έννοια του μη αδειοδοτημένου παρόχου υπηρεσιών τυχερών παιγνίων δια του διαδικτύου δεν περιλαμβάνονται οι εταιρείες που έχουν ενταχθεί στο καθεστώς της παραγράφου 12 του άρθρου 50 του Ν. 4002/2011 (Α΄ 180),
εφόσον πληρούν τις προϋποθέσεις ένταξης στο καθεστώς αυτό και για το χρονικό διάστημα ισχύος του καθεστώτος αυτού.
Άρθρο 2:
ΜΗ ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΜΕΝΗ ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
2.1 Μη αδειοδοτημένη παροχή υπηρεσιών τυχερών παιγνίων δια του διαδικτύου υπάρχει όταν είναι δυνατή η πρόσβαση, εφόσον αυτή επιχειρείται από IP που βρίσκεται στην Ελληνική Επικράτεια, σε ιστότοπο μη αδειοδοτημένου παρόχου. Η χρησιμοποιούμενη τεχνολογία, μέσω της οποίας παρέχεται η πρόσβαση στον ιστότοπο παροχής των υπηρεσιών αυτών, η κατάληξη
της διαδικτυακής του διεύθυνσης καθώς και ο τόπος εγκατάστασης του παρόχου ή του εξοπλισμού του, δεν επηρεάζουν την έννοια της μη αδειοδοτημένης παροχής.
2.2. Μη αδειοδοτημένη παροχή υπηρεσιών τυχερών παιγνίων δια του διαδικτύου συντελείται επίσης από πάροχο που, αν και κατέχει την προβλεπόμενη από την ελληνική νομοθεσία άδεια παροχής υπηρεσιών τυχερών παιγνίων δια του διαδικτύου ή έχει ενταχθεί στο καθεστώς της παραγράφου 12 του άρθρου 50 του Ν. 4002/2011 (Α΄ 180), προσφέρει τις υπηρεσίες αυτές από ιστότοπο, ο οποίος δεν περιλαμβάνεται στην άδειά του. (Τί εννοεί ακριβώς? )
Άρθρο 3:
ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΕΙΣ
3.1 Απαγορεύεται η μη αδειοδοτημένη παροχή υπηρεσιών τυχερών παιγνίων δια του διαδικτύου.
3.2 Απαγορεύεται η συμμετοχή παικτών σε τυχερά παίγνια που διεξάγονται από μη αδειοδοτημένο πάροχο υπηρεσιών τυχερών παιγνίων δια του διαδικτύου.
3.3 Απαγορεύεται η δημιουργία και η λειτουργία ιστοτόπων μη αδειοδοτημένης παροχής υπηρεσιών τυχερών παιγνίων δια του διαδικτύου.
3.4 Απαγορεύεται στους παρόχους υπηρεσιών διαδικτύου (ISPs) με καταστατική έδρα ή έδρα πραγματικής διοίκησης ή μόνιμη εγκατάσταση στην Ελλάδα σύμφωνα με τις γενικές διατάξεις του Ν. 2238/1994, όπως ισχύει, να επιτρέπουν την πρόσβαση, όταν αυτή επιχειρείται
από IP που βρίσκεται στην Ελληνική Επικράτεια, στους ιστότοπους μέσω των οποίων παρέχονται μη αδειοδοτημένες υπηρεσίες τυχερών παιγνίων, όπως αυτοί αναφέρονται στον οικείο κατάλογο (black list) που τηρεί η Ε.Ε.Ε.Π. (θα δημοσιευτεί άραγε η λίστα)
3.5 Απαγορεύεται στα πιστωτικά ιδρύματα ή τα ιδρύματα πληρωμών που είναι εγκατεστημένα και λειτουργούν νόμιμα στην Ελλάδα να πραγματοποιούν πληρωμές των ποσών συμμετοχής και απόδοσης κέρδους που απορρέουν από τη συμμετοχή σε τυχερά παίγνια στους λογαριασμούς που τηρούν σε αυτά μη αδειοδοτημένοι πάροχοι υπηρεσιών τυχερών παιγνίων μέσω του διαδι−
κτύου, όπως αυτοί αναφέρονται στον οικείο κατάλογο (black list) που τηρεί η Ε.Ε.Ε.Π. (Ξεκινάει το μπλοκάρισμα από τις τράπεζες?)
3.6 Απαγορεύεται η οποιαδήποτε ενέργεια εμπορικής επικοινωνίας μη αδειοδοτημένων παρόχων υπηρεσιών τυχερών παιγνίων μέσω διαδικτύου.
3.7. Παράβαση των παραπάνω απαγορεύσεων επιφέρει τις προβλεπόμενες από τον νόμο και την απόφαση αυτή, κυρώσεις.
Άρθρο 4:
ΔΙΕΞΑΓΩΓΗ ΕΡΕΥΝΩΝ ΚΑΙ ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΠΑΡΑΒΑΣΕΩΝ
4.1 Οι υπηρεσίες της Ε.Ε.Ε.Π. μπορούν να διενεργούν έρευνες για τον εντοπισμό ιστοτόπων, από τους οποίους παρέχονται μη αδειοδοτημένες υπηρεσίες τυχερών παιγνίων δια του διαδικτύου. Στο πλαίσιο των ερευνών αυτών, μπορούν να ζητούν και να λαμβάνουν σχετικά στοιχεία από άλλες δημόσιες υπηρεσίες, Αρχές και φορείς καθώς και από κάθε άλλη πρόσφορη πηγή. Η Ελληνική Αστυνομία διαβιβάζει στην Ε.Ε.Ε.Π. στοιχεία και εν γένει αποδεικτικό υλικό που συγκεντρώνει σε περιπτώσεις που εντοπίζει τη διάπραξη αξιόποινων πράξεων σε σχέση με τη μη αδειοδοτημένη παροχή υπηρεσιών τυχερών παιγνίων μέσω του διαδικτύου, προκειμένου
να επιβληθούν οι προβλεπόμενες διοικητικές κυρώσεις.
4.2 Με βάση τα παραπάνω στοιχεία η Ε.Ε.Ε.Π. συντάσσει κατάλογο (black list), στον οποίο καταχωρούνται οι ιστότοποι, από τους οποίους παρέχονται μη αδειοδοτημένες υπηρεσίες τυχερών παιγνίων μέσω του διαδικτύου χωρίς την προβλεπόμενη άδεια. Για την εγγραφή
ιστοτόπου στον κατάλογο (black list), αρκεί ο ιστότοπος να προβάλλεται στο διαδίκτυο και να προσφέρει ένα ή περισσότερα τυχερά παίγνια προς διεξαγωγή. Η σύνταξη και η γνωστοποίηση, κατά τις διατάξεις του νόμου, του καταλόγου αυτού είναι ανεξάρτητη από την επιβολήων προβλεπομένων, από το νόμο και την παρούσα, διοικητικών κυρώσεων.
4.3 Με απόφαση του Προέδρου της Ε.Ε.Ε.Π., συγκροτούνται διμελή εξουσιοδοτημένα κλιμάκια ελέγχου, από προσωπικό που υπηρετεί σε αυτήν. Τα κλιμάκια αυτά έχουν την αρμοδιότητα βεβαίωσης:
4.3.1 Των δεδομένων, προκειμένου να συνταχθεί ο κατάλογος (black list), στον οποίο καταχωρούνται οι ιστότοποι, από τους οποίους παρέχονται μη αδειοδοτημένες
υπηρεσίες τυχερών παιγνίων μέσω του διαδικτύου. (Ακόμα δεν έχει βγει η μαύρη λίστα, υπάρχει όμως ανοχή ή αυτόματα προστίθεται μία εταιρεία στη blacklist και επιβάλλεται το πρόστιμο?)
4.3.2 Των προβλεπομένων στην απόφαση αυτή παραβάσεων, προκειμένου να επιβληθούν οι προβλεπόμενες διοικητικές κυρώσεις.
4.4 Όταν διαπιστώνεται από τα εξουσιοδοτημένα προς τούτο κλιμάκια, η συνδρομή των προϋποθέσεων εγγραφής στον κατάλογο (black list) ή /και πραγματοποιούμενη παράβαση κατά τα οριζόμενα στην απόφαση αυτή, συντάσσεται σχετική έκθεση, η οποία υποχρεωτικά αναφέρει το χρόνο διαπίστωσης της παράβασης, τον ιστότοπο και τις παρεχόμενες μη αδειοδοτημένες
υπηρεσίες τυχερών παιγνίων. Εφόσον η παράβαση αφορά εμπορική επικοινωνία, όπως αυτή ορίζεται από τις κείμενες διατάξεις, στη σχετική έκθεση αναφέρονται το είδος της επικοινωνίας, ο διαφημιζόμενος πάροχος ή/ και ιστότοπος παροχής μη αδειοδοτημένων υπηρεσιών τυχερών παιγνίων, ο διαφημιστής, καθώς και το μέσο στο οποίο συντελείται η εμπορική επικοινωνία.
4.5. Ο κατάλογος με τους ιστότοπους παροχής μη αδειοδοτημένων υπηρεσιών τυχερών παιγνίων (black list), τον οποίο συγκροτεί η Ε.Ε.Ε.Π., καθώς και οι αποφάσεις επιβολής διοικητικών κυρώσεων διαβιβάζονται, μαζί με κάθε άλλο διαθέσιμο στοιχείο για τα εγγεγραμμένα σε αυτόν φυσικά και νομικά πρόσωπα, στις υπηρεσίες και Φορείς της Ελληνικής Δημοκρατίας και
στις δικαστικές Αρχές, οι οποίοι είναι αρμόδιοι για την καταπολέμηση του οικονομικού εγκλήματος, της φοροδιαφυγής και της νομιμοποίησης εσόδων από παράνομη δραστηριότητα.
4.6. Ο κατάλογος με τους ιστότοπους (black list), τον οποίο συγκροτεί η Ε.Ε.Ε.Π., αναρτάται στον διαδικτυακό της τόπο και αποστέλλεται στους παρόχους υπηρεσιών διαδικτύου (ISPs) με καταστατική έδρα ή έδρα πραγματικής διοίκησης ή μόνιμη εγκατάσταση στην Ελλάδα
σύμφωνα με τις γενικές διατάξεις του Ν. 2238/1994, καθώς και στα πιστωτικά ιδρύματα και ιδρύματα πληρωμών που είναι εγκατεστημένα και λειτουργούν νόμιμα στην Ελλάδα, ώστε να προβούν στις προβλεπόμενες από το νόμο ενέργειές τους. (Η ιστοσελίδα της Ε.Ε.Ε.Π. είναι εδώ και αρκετό καιρό εκτός λειτουργίας)
4.7. Οι πάροχοι υπηρεσιών διαδικτύου (ISPs), με καταστατική έδρα ή έδρα πραγματικής διοίκησης ή μόνιμη εγκατάσταση στην Ελλάδα, σύμφωνα με τις γενικές διατάξεις του Ν. 2238/1994, μετά από αίτημα της Ε.Ε.Ε.Π. διαβιβάζουν σε αυτήν, εντός αποκλειστικής προθεσμίας δέκα (10) ημερών, τα στοιχεία των προσώπων που έχουν την ευθύνη λειτουργίας και διαχείρισης των ιστοτόπων
διεξαγωγής τυχερών παιγνίων χωρίς την προβλεπόμενη άδεια, οι οποίοι είναι καταγεγραμμένοι στο σχετικό κατάλογο (black list).
Άρθρο 5:
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΠΙΒΟΛΗΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΚΥΡΩΣΕΩΝ
5.1. Μετά από κάθε βεβαίωση παράβασης, η Ε.Ε.Ε.Π. καλεί τους ενδιαφερόμενους σε παροχή εξηγήσεων και στη συνέχεια εξετάζει την υπόθεση για την επιβολή ή μη των διοικητικών κυρώσεων, σύμφωνα με τη διαδικασία που προβλέπει ο Κανονισμός Εσωτερικής Λειτουργίας της και ο Ν. 3051/2002, όπως ισχύει.
5.2. Οι κάθε είδους γνωστοποιήσεις, ειδοποιήσεις, κλήσεις και επιδόσεις από την Ε.Ε.Ε.Π., μπορεί να πραγματοποιούνται και ηλεκτρονικά, με την αποστολή εγγράφου με ψηφιακή υπογραφή στο σημείο επικοινωνίας του ιστότοπου.
5.3. Οι αποφάσεις επιβολής διοικητικών κυρώσεων της Ε.Ε.Ε.Π. αναρτώνται στον ιστότοπο της Ε.Ε.Ε.Π. Τα πρόστιμα καταβάλλονται εντός ενός (1) μηνός από την κοινοποίησή τους στον τραπεζικό λογαριασμό της Ε.Ε.Ε.Π., που αναγράφει η απόφαση επιβολής. Εφόσον το
πρόστιμο δεν καταβληθεί εντός της προαναφερθείσας προθεσμίας, βεβαιώνεται και εισπράττεται με βάση τον Κώδικα Εισπράξεως Δημοσίων Εσόδων.
5.4. Στην περίπτωση βεβαίωσης παράβασης και επιβολής προστίμου σε μη αδειοδοτημένο πάροχο υπηρεσιών τυχερών παιγνίων μέσω διαδικτύου, εφόσον είναι γνωστό ότι ο πάροχος αυτός διαθέτει άδεια σε άλλη χώρα, ενημερώνεται από την Ε.Ε.Ε.Π. για το γεγονός η αρμόδια αλλοδαπή αρχή έκδοσης της άδειας αυτής.
Άρθρο 6:
ΠΡΟΣΤΙΜΑ
Τα πρόστιμα που επιβάλλονται με αποφάσεις της Ε.Ε.Ε.Π. για τη μη αδειοδοτημένη παροχή υπηρεσιών τυχερών παιγνίων μέσω του διαδικτύου διακρίνονται, ανά κατηγορία και παράβαση, ως εξής:
6.1 ΠΡΟΣΤΙΜΑ ΠΟΥ ΕΠΙΒΑΛΛΟΝΤΑΙ ΣΤΟΥΣ ΜΗ ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΜΕΝΟΥΣ ΠΑΡΟΧΟΥΣ
6.1.1. Η λειτουργία ιστοτόπου μη αδειοδοτημένης παροχής υπηρεσιών επιφέρει πρόστιμο τριάντα χιλιάδων (30.000) ευρώ για κάθε ημέρα διατήρησης της λειτουργίας του. Ως διατήρηση της λειτουργίας, νοείται η δυνατότητα πρόσβασης στον ιστότοπο αυτόν, όταν η πρόσβαση αυτή επιχειρείται από IP που βρίσκονται στην Ελληνική Επικράτεια. Έστω και μία επίσκεψη του
κλιμακίου ελέγχου στον ιστότοπο την ημέρα, τεκμαίρει τη διατήρηση λειτουργίας του για την ημέρα αυτή. Μετά τη βεβαίωση επτά (7) συνολικά παραβάσεων, συνεχομένων ή μη, το ανά ημέρα πρόστιμο διπλασιάζεται.
6.1.2 Η πρόσκληση του κοινού να συμμετέχει σε τυχερά παίγνια που διεξάγονται από μη αδειοδοτημένο πάροχο, μέσω διαφημίσεων, αναρτήσεων πρόσκλησης, προσφοράς δώρων (bonus) ή/και μέσω άλλων παρεμφερών τεχνικών προσέλκυσης ή/και άλλων τρόπων εμπορικής επικοινωνίας, αποτελεί επιβαρυντική περίπτωση της παράβασης της παραγράφου 6.1.1, και επιφέρει επιπλέον πρόστιμο, έως δέκα χιλιάδες (10.000) ευρώ, ανά ημέρα.
6.1.3. Η συμμετοχή ανηλίκου σε τυχερό παίγνιο που διεξάγεται από μη αδειοδοτημένο πάροχο επιφέρει πρόστιμο εκατό χιλιάδων (100.000) ευρώ ανά παικτική συνεδρία.
6.1.3. Η με οποιονδήποτε τρόπο, ακόμα και με μαζικές αποστολές ή επικοινωνίες, εξατομικευμένη ενημέρωση συγκεκριμένων αποδεκτών, μέσω τηλεφωνικής γραμμής, μέσω διαδικτύου, μέσω αποστολής εγγράφων ή/ και φορέων ηλεκτρονικής μνήμης ή με οποιοδήποτε άλλο μέσο, για την προώθηση ή/και την υποστήριξη της συμμετοχής τους σε τυχερά παίγνια που διεξάγονται από μη αδειοδοτημένο πάροχο, επιφέρει πρόστιμο από δέκα χιλιάδες (10.000) έως διακόσιες χιλιάδες (200.000) ευρώ ανά παράβαση, ανάλογα με τη βαρύτητα της παράβασης, τη συχνότητα και τον
αριθμό των αποδεκτών.
6.2 ΠΡΟΣΤΙΜΑ ΠΟΥ ΕΠΙΒΑΛΛΟΝΤΑΙ ΣΕ ΤΡΙΤΟΥΣ ΕΚΤΟΣ ΤΩΝ ΜΗ ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΜΕΝΩΝ ΠΑΡΟΧΩΝ
6.2.1. Η εμπορική επικοινωνία μη αδειοδοτημένης παροχής υπηρεσιών τυχερών παιγνίων μέσω διαδικτύου επιφέρει, για τον διαφημιστή, ημερήσιο πρόστιμο είκοσι
χιλιάδων (20.000) ευρώ, ανά ημέρα προβολής της διαφήμισης ή δημοσιοποίησης της επικοινωνίας.
6.2.2. Στους παρόχους υπηρεσιών διαδικτύου (ISPs) με καταστατική έδρα ή έδρα πραγματικής διοίκησης ή μόνιμη εγκατάσταση στην Ελλάδα σύμφωνα με τις γενικές διατάξεις του Ν. 2238/1994, που επιτρέπουν την πρόσβαση, όταν αυτή επιχειρείται από IP που βρίσκονται στην Ελληνική Επικράτεια, σε ιστότοπο μη αδειοδοτημένου παρόχου, ο οποίος αναφέρεται στον κατάλογο (black
list) που τηρεί η Ε.Ε.Ε.Π. και που δεν διακόπτουν την πρόσβαση αυτή εντός δεκαπέντε (15) ημερολογιακών ημερών από την κοινοποίηση σε αυτούς του παραπάνω καταλόγου, επιβάλλεται πρόστιμο ανά ημέρα μη διακοπής της πρόσβασης είκοσι χιλιάδων (20.000) ευρώ ανά
μη αδειοδοτημένο πάροχο. Μετά τη βεβαίωση επτά (7) συνολικά παραβάσεων, συνεχομένων ή μη και ανεξάρτητα του χρόνου τέλεσης, το πρόστιμο διπλασιάζεται.
6.2.3. Στους συμμετέχοντες ως παίκτες, μέσω IP που λειτουργούν στην Ελληνική Επικράτεια, σε παίγνια που προσφέρονται και διεξάγονται από μη αδειοδοτημένους παρόχους, επιβάλλεται πρόστιμο χιλίων (1.000) ευρώ ανά παικτική συνεδρία. Αν ο παίκτης είναι ανήλικος, επιβάλλεται πρόστιμο δέκα χιλιάδων (10.000) ευρώ σε κάθε πρόσωπο που έχει την νόμιμη επιμέλειά του.
Άρθρο 7:
ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ
Η ισχύς της παρούσας αρχίζει μετά ένα μήνα από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Αθήνα, 10 Μαΐου 2013
Ο Πρόεδρος της Ε.Ε.Ε.Π.
ΕΥΓΕΝΙΟΣ ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ
πηγή : www.foxbet.gr
Όσον αφορά τους παίκτες θα ισχύσει το πρόστιμο 1000 ευρώ ανά παικτική συνεδρία.
Επίσης σύμφωνα με τη δημοσίεση, η ΕΕΕΠ θα δημοσιεύση στην ιστοσελίδα της την "περιβόητη" μαύρη λίστα (παρεπιπτόντως το site της επιτροπής εδώ και καιρό δεν λειτουργεί) και θα την κοινοποιήσει σε πιστωτικά ιδρύματα και παρόχους ίντερνετ (ISPs).
Ως γνωστόν, δεν συμπεριλαμβάνονται στη μη αδειοδοτημένες, οι εταιρείες που έχουν που έχουν ενταχθεί στο καθεστώς της παραγράφου 12 του άρθρου 50 του Ν. 4002/2011 (Α΄ 180). Σε εταιρείες που έχουν λάβει νόμιμη άδεια, οι παίκτες μπορούν να στοιχηματίζουν κανονικά, όσο ισχύσει το υπάρχον καθεστώς. Η απόφαση θα τεθεί σε ισχύ ένα μήνα μετά τη δημοσίευση (21/6).
Αναλυτικά η δημοσίευση (έχουν τονισθεί τα καίρια σημεία):
Αριθμ. απόφ. 51/3/26.04.2013 (3)
Τροποποίηση και κωδικοποίηση της υπ’ αριθμ. 23/3/23−10−2012 (Β΄ 2952) απόφασης της Ε.Ε.Ε.Π με τίτλο: «Ρυθμίσεις θεμάτων, τα οποία διέπονται από τον Κανονισμό Διεξαγωγής και Ελέγχου Παιγνίων ως προς την επιβολή διοικητικών κυρώσεων, οι οποίες επιβάλλονται στην περίπτωση
παροχής υπηρεσιών τυχερών παιγνίων που διεξάγονται μέσω του διαδικτύου χωρίς την προβλεπόμενη άδεια».
Η ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΕΠΟΠΤΕΙΑΣ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΥ ΠΑΙΓΝΙΩΝ (Ε.Ε.Ε.Π.) Έχοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις των άρθρων 16 και επ. του Ν. 3229/2004 (A΄ 38), σε συνδυασμό με τις διατάξεις των άρθρων 25 έως 54 του Ν. 4002/2011 (A 180), όπως αυτές τροποποιήθηκαν, συμπληρώθηκαν και ισχύουν με τις διατάξεις των παραγράφων 10 έως 26 του άρθρου 7 του Ν. 4038/2012 (Α΄ 14),
και τις διατάξεις των άρθρων 22 έως 24 του Ν. 4141/2013 (Α΄ 81), συμπληρωματικά δε τις διατάξεις του Ν. 3051/2002 (Α΄ 220), σύμφωνα με τις οποίες η Επιτροπή είναι, μεταξύ άλλων, αρμόδια για την εποπτεία και τον έλεγχο διεξαγωγής των τυχερών παιγνίων μέσω διαδικτύου και την επιβολή των προβλεπόμενων διοικητικών κυρώσεων.
2. Τη διάταξη της παραγράφου 5 του άρθρου 54 του Ν. 4002/2011, όπως ισχύει σύμφωνα με την οποία, έως ότου εκδοθεί το προβλεπόμενο στη διάταξη της παραγράφου 1 του άρθρου 29 του Ν. 4002/2011 (Α΄ 180) Προεδρικό διάταγμα, με το οποίο θα θεσπιστεί ο Κανονισμός Διεξαγωγής και Ελέγχου Παιγνίων, τα διεπόμενα από αυτόν θέματα ρυθμίζονται με σχετική απόφαση της
Επιτροπής Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων, ως και το γεγονός ότι το εν λόγω Προεδρικό Διάταγμα δεν έχει ακόμα εκδοθεί.
3. Τη υπ’ αριθμ. 55906/1673 (Υ.Ο.Δ.Δ. 444) απόφαση του Υπουργού Οικονομικών, με την οποία συγκροτήθηκε η Ε.Ε.Ε.Π. και την με αριθμό. 56660/1679 (Β΄ 2910) κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Πολιτισμού και Τουρισμού για την πιστοποίηση έναρξης λειτουργίας της Ε.Ε.Ε.Π.
4. Τις διατάξεις των άρθρων 45 έως 50 του Ν. 4002/2011 (Α΄ 180), με τις οποίες ρυθμίζονται τα θέματα διεξαγωγής τυχερών παιγνίων μέσω του διαδικτύου.
5. Τη διάταξη της παραγράφου 12 του άρθρου 50 του Ν. 4002/2011 (Α΄ 180), σε συνδυασμό με την απόφαση του Υπουργού Οικονομικών ΠΟΛ 1248/2011.
6. Τις παρατηρήσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής [C (2013) 1541] και την εμπεριστατωμένη γνώμη της Μάλτας, που αναδιαβιβάστηκε στις Αρχές της Ελληνικής Δημοκρατίας με την με στοιχεία SG(2013) D/50831 Ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής επί του σχεδίου απόφασης της Ε.Ε.Ε.Π. με τίτλο «Διατάξεις επί θεμάτων τα οποία διέπονται από τον Κανονισμό Διεξαγωγής και Ελέγχου Παιγνίων ως προς την επιβολή διοικητικών κυρώσεων, οι οποίες επιβάλλονται στην περίπτωση παροχής υπηρεσιών τυχερών παιγνίων που διεξάγονται μέσω του διαδικτύου χωρίς την προβλεπόμενη άδεια», το οποίο είχε γνωστοποιηθεί με βάση τις διατάξεις της Οδηγίας 98/34/ΕΚ και με αριθμό γνωστοποίησης 2012/710/GR.
7. Την υπ’ αριθμ. 50/4/24.04.2013 (Β΄ 1023) απόφαση της Ε.Ε.Ε.Π.
8. Το γεγονός ότι υφίστανται επείγοντες λόγοι δημόσιας τάξης για την προστασία του κοινού από την
κατασπατάληση χρημάτων στα τυχερά παίγνια, την απάτη και τα συναφή εγκλήματα, και ιδίως των ανηλίκων και των ευάλωτων ομάδων, καθώς και επείγοντες λόγοι προστασίας των συμφερόντων της Ελληνικής Δημοκρατίας.
9. Την από 26/04/2013 εισήγηση του Προέδρου της Ε.Ε.Ε.Π.
10. Το γεγονός ότι η παρούσα απόφαση δεν προκαλεί επιβάρυνση σε βάρος του Προϋπολογισμού της Ε.Ε.Ε.Π.,αποφασίζει:
Τροποποιεί και κωδικοποιεί την υπ’ αριθμ. 23/3/23−10−2012 (Β΄ 2952) απόφαση της Ε.Ε.Ε.Π με τίτλο: «Ρυθμίσεις θεμάτων, τα οποία διέπονται από τον Κανονισμό Διεξαγωγής και Ελέγχου Παιγνίων ως προς την επιβολή διοικητικών κυρώσεων, οι οποίες επιβάλλονται στην περίπτωση παροχής υπηρεσιών τυχερών παιγνίων που διεξάγονται μέσω του διαδικτύου χωρίς την προβλεπόμενη άδεια», ως εξής:
Άρθρο 1:
ΜΗ ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΜΕΝΟΣ ΠΑΡΟΧΟΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
1.1 Μη αδειοδοτημένος πάροχος υπηρεσιών τυχερών παιγνίων δια του διαδικτύου είναι το νομικό ή φυσικό πρόσωπο, το οποίο παρέχει, χωρίς την προβλεπόμενη από την ελληνική νομοθεσία άδεια, υπηρεσίες τυχερών παιγνίων δια του διαδικτύου.
1.2 Για τους σκοπούς της απόφασης αυτής, στην έννοια του μη αδειοδοτημένου παρόχου υπηρεσιών τυχερών παιγνίων δια του διαδικτύου δεν περιλαμβάνονται οι εταιρείες που έχουν ενταχθεί στο καθεστώς της παραγράφου 12 του άρθρου 50 του Ν. 4002/2011 (Α΄ 180),
εφόσον πληρούν τις προϋποθέσεις ένταξης στο καθεστώς αυτό και για το χρονικό διάστημα ισχύος του καθεστώτος αυτού.
Άρθρο 2:
ΜΗ ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΜΕΝΗ ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
2.1 Μη αδειοδοτημένη παροχή υπηρεσιών τυχερών παιγνίων δια του διαδικτύου υπάρχει όταν είναι δυνατή η πρόσβαση, εφόσον αυτή επιχειρείται από IP που βρίσκεται στην Ελληνική Επικράτεια, σε ιστότοπο μη αδειοδοτημένου παρόχου. Η χρησιμοποιούμενη τεχνολογία, μέσω της οποίας παρέχεται η πρόσβαση στον ιστότοπο παροχής των υπηρεσιών αυτών, η κατάληξη
της διαδικτυακής του διεύθυνσης καθώς και ο τόπος εγκατάστασης του παρόχου ή του εξοπλισμού του, δεν επηρεάζουν την έννοια της μη αδειοδοτημένης παροχής.
2.2. Μη αδειοδοτημένη παροχή υπηρεσιών τυχερών παιγνίων δια του διαδικτύου συντελείται επίσης από πάροχο που, αν και κατέχει την προβλεπόμενη από την ελληνική νομοθεσία άδεια παροχής υπηρεσιών τυχερών παιγνίων δια του διαδικτύου ή έχει ενταχθεί στο καθεστώς της παραγράφου 12 του άρθρου 50 του Ν. 4002/2011 (Α΄ 180), προσφέρει τις υπηρεσίες αυτές από ιστότοπο, ο οποίος δεν περιλαμβάνεται στην άδειά του. (Τί εννοεί ακριβώς? )
Άρθρο 3:
ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΕΙΣ
3.1 Απαγορεύεται η μη αδειοδοτημένη παροχή υπηρεσιών τυχερών παιγνίων δια του διαδικτύου.
3.2 Απαγορεύεται η συμμετοχή παικτών σε τυχερά παίγνια που διεξάγονται από μη αδειοδοτημένο πάροχο υπηρεσιών τυχερών παιγνίων δια του διαδικτύου.
3.3 Απαγορεύεται η δημιουργία και η λειτουργία ιστοτόπων μη αδειοδοτημένης παροχής υπηρεσιών τυχερών παιγνίων δια του διαδικτύου.
3.4 Απαγορεύεται στους παρόχους υπηρεσιών διαδικτύου (ISPs) με καταστατική έδρα ή έδρα πραγματικής διοίκησης ή μόνιμη εγκατάσταση στην Ελλάδα σύμφωνα με τις γενικές διατάξεις του Ν. 2238/1994, όπως ισχύει, να επιτρέπουν την πρόσβαση, όταν αυτή επιχειρείται
από IP που βρίσκεται στην Ελληνική Επικράτεια, στους ιστότοπους μέσω των οποίων παρέχονται μη αδειοδοτημένες υπηρεσίες τυχερών παιγνίων, όπως αυτοί αναφέρονται στον οικείο κατάλογο (black list) που τηρεί η Ε.Ε.Ε.Π. (θα δημοσιευτεί άραγε η λίστα)
3.5 Απαγορεύεται στα πιστωτικά ιδρύματα ή τα ιδρύματα πληρωμών που είναι εγκατεστημένα και λειτουργούν νόμιμα στην Ελλάδα να πραγματοποιούν πληρωμές των ποσών συμμετοχής και απόδοσης κέρδους που απορρέουν από τη συμμετοχή σε τυχερά παίγνια στους λογαριασμούς που τηρούν σε αυτά μη αδειοδοτημένοι πάροχοι υπηρεσιών τυχερών παιγνίων μέσω του διαδι−
κτύου, όπως αυτοί αναφέρονται στον οικείο κατάλογο (black list) που τηρεί η Ε.Ε.Ε.Π. (Ξεκινάει το μπλοκάρισμα από τις τράπεζες?)
3.6 Απαγορεύεται η οποιαδήποτε ενέργεια εμπορικής επικοινωνίας μη αδειοδοτημένων παρόχων υπηρεσιών τυχερών παιγνίων μέσω διαδικτύου.
3.7. Παράβαση των παραπάνω απαγορεύσεων επιφέρει τις προβλεπόμενες από τον νόμο και την απόφαση αυτή, κυρώσεις.
Άρθρο 4:
ΔΙΕΞΑΓΩΓΗ ΕΡΕΥΝΩΝ ΚΑΙ ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΠΑΡΑΒΑΣΕΩΝ
4.1 Οι υπηρεσίες της Ε.Ε.Ε.Π. μπορούν να διενεργούν έρευνες για τον εντοπισμό ιστοτόπων, από τους οποίους παρέχονται μη αδειοδοτημένες υπηρεσίες τυχερών παιγνίων δια του διαδικτύου. Στο πλαίσιο των ερευνών αυτών, μπορούν να ζητούν και να λαμβάνουν σχετικά στοιχεία από άλλες δημόσιες υπηρεσίες, Αρχές και φορείς καθώς και από κάθε άλλη πρόσφορη πηγή. Η Ελληνική Αστυνομία διαβιβάζει στην Ε.Ε.Ε.Π. στοιχεία και εν γένει αποδεικτικό υλικό που συγκεντρώνει σε περιπτώσεις που εντοπίζει τη διάπραξη αξιόποινων πράξεων σε σχέση με τη μη αδειοδοτημένη παροχή υπηρεσιών τυχερών παιγνίων μέσω του διαδικτύου, προκειμένου
να επιβληθούν οι προβλεπόμενες διοικητικές κυρώσεις.
4.2 Με βάση τα παραπάνω στοιχεία η Ε.Ε.Ε.Π. συντάσσει κατάλογο (black list), στον οποίο καταχωρούνται οι ιστότοποι, από τους οποίους παρέχονται μη αδειοδοτημένες υπηρεσίες τυχερών παιγνίων μέσω του διαδικτύου χωρίς την προβλεπόμενη άδεια. Για την εγγραφή
ιστοτόπου στον κατάλογο (black list), αρκεί ο ιστότοπος να προβάλλεται στο διαδίκτυο και να προσφέρει ένα ή περισσότερα τυχερά παίγνια προς διεξαγωγή. Η σύνταξη και η γνωστοποίηση, κατά τις διατάξεις του νόμου, του καταλόγου αυτού είναι ανεξάρτητη από την επιβολήων προβλεπομένων, από το νόμο και την παρούσα, διοικητικών κυρώσεων.
4.3 Με απόφαση του Προέδρου της Ε.Ε.Ε.Π., συγκροτούνται διμελή εξουσιοδοτημένα κλιμάκια ελέγχου, από προσωπικό που υπηρετεί σε αυτήν. Τα κλιμάκια αυτά έχουν την αρμοδιότητα βεβαίωσης:
4.3.1 Των δεδομένων, προκειμένου να συνταχθεί ο κατάλογος (black list), στον οποίο καταχωρούνται οι ιστότοποι, από τους οποίους παρέχονται μη αδειοδοτημένες
υπηρεσίες τυχερών παιγνίων μέσω του διαδικτύου. (Ακόμα δεν έχει βγει η μαύρη λίστα, υπάρχει όμως ανοχή ή αυτόματα προστίθεται μία εταιρεία στη blacklist και επιβάλλεται το πρόστιμο?)
4.3.2 Των προβλεπομένων στην απόφαση αυτή παραβάσεων, προκειμένου να επιβληθούν οι προβλεπόμενες διοικητικές κυρώσεις.
4.4 Όταν διαπιστώνεται από τα εξουσιοδοτημένα προς τούτο κλιμάκια, η συνδρομή των προϋποθέσεων εγγραφής στον κατάλογο (black list) ή /και πραγματοποιούμενη παράβαση κατά τα οριζόμενα στην απόφαση αυτή, συντάσσεται σχετική έκθεση, η οποία υποχρεωτικά αναφέρει το χρόνο διαπίστωσης της παράβασης, τον ιστότοπο και τις παρεχόμενες μη αδειοδοτημένες
υπηρεσίες τυχερών παιγνίων. Εφόσον η παράβαση αφορά εμπορική επικοινωνία, όπως αυτή ορίζεται από τις κείμενες διατάξεις, στη σχετική έκθεση αναφέρονται το είδος της επικοινωνίας, ο διαφημιζόμενος πάροχος ή/ και ιστότοπος παροχής μη αδειοδοτημένων υπηρεσιών τυχερών παιγνίων, ο διαφημιστής, καθώς και το μέσο στο οποίο συντελείται η εμπορική επικοινωνία.
4.5. Ο κατάλογος με τους ιστότοπους παροχής μη αδειοδοτημένων υπηρεσιών τυχερών παιγνίων (black list), τον οποίο συγκροτεί η Ε.Ε.Ε.Π., καθώς και οι αποφάσεις επιβολής διοικητικών κυρώσεων διαβιβάζονται, μαζί με κάθε άλλο διαθέσιμο στοιχείο για τα εγγεγραμμένα σε αυτόν φυσικά και νομικά πρόσωπα, στις υπηρεσίες και Φορείς της Ελληνικής Δημοκρατίας και
στις δικαστικές Αρχές, οι οποίοι είναι αρμόδιοι για την καταπολέμηση του οικονομικού εγκλήματος, της φοροδιαφυγής και της νομιμοποίησης εσόδων από παράνομη δραστηριότητα.
4.6. Ο κατάλογος με τους ιστότοπους (black list), τον οποίο συγκροτεί η Ε.Ε.Ε.Π., αναρτάται στον διαδικτυακό της τόπο και αποστέλλεται στους παρόχους υπηρεσιών διαδικτύου (ISPs) με καταστατική έδρα ή έδρα πραγματικής διοίκησης ή μόνιμη εγκατάσταση στην Ελλάδα
σύμφωνα με τις γενικές διατάξεις του Ν. 2238/1994, καθώς και στα πιστωτικά ιδρύματα και ιδρύματα πληρωμών που είναι εγκατεστημένα και λειτουργούν νόμιμα στην Ελλάδα, ώστε να προβούν στις προβλεπόμενες από το νόμο ενέργειές τους. (Η ιστοσελίδα της Ε.Ε.Ε.Π. είναι εδώ και αρκετό καιρό εκτός λειτουργίας)
4.7. Οι πάροχοι υπηρεσιών διαδικτύου (ISPs), με καταστατική έδρα ή έδρα πραγματικής διοίκησης ή μόνιμη εγκατάσταση στην Ελλάδα, σύμφωνα με τις γενικές διατάξεις του Ν. 2238/1994, μετά από αίτημα της Ε.Ε.Ε.Π. διαβιβάζουν σε αυτήν, εντός αποκλειστικής προθεσμίας δέκα (10) ημερών, τα στοιχεία των προσώπων που έχουν την ευθύνη λειτουργίας και διαχείρισης των ιστοτόπων
διεξαγωγής τυχερών παιγνίων χωρίς την προβλεπόμενη άδεια, οι οποίοι είναι καταγεγραμμένοι στο σχετικό κατάλογο (black list).
Άρθρο 5:
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΠΙΒΟΛΗΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΚΥΡΩΣΕΩΝ
5.1. Μετά από κάθε βεβαίωση παράβασης, η Ε.Ε.Ε.Π. καλεί τους ενδιαφερόμενους σε παροχή εξηγήσεων και στη συνέχεια εξετάζει την υπόθεση για την επιβολή ή μη των διοικητικών κυρώσεων, σύμφωνα με τη διαδικασία που προβλέπει ο Κανονισμός Εσωτερικής Λειτουργίας της και ο Ν. 3051/2002, όπως ισχύει.
5.2. Οι κάθε είδους γνωστοποιήσεις, ειδοποιήσεις, κλήσεις και επιδόσεις από την Ε.Ε.Ε.Π., μπορεί να πραγματοποιούνται και ηλεκτρονικά, με την αποστολή εγγράφου με ψηφιακή υπογραφή στο σημείο επικοινωνίας του ιστότοπου.
5.3. Οι αποφάσεις επιβολής διοικητικών κυρώσεων της Ε.Ε.Ε.Π. αναρτώνται στον ιστότοπο της Ε.Ε.Ε.Π. Τα πρόστιμα καταβάλλονται εντός ενός (1) μηνός από την κοινοποίησή τους στον τραπεζικό λογαριασμό της Ε.Ε.Ε.Π., που αναγράφει η απόφαση επιβολής. Εφόσον το
πρόστιμο δεν καταβληθεί εντός της προαναφερθείσας προθεσμίας, βεβαιώνεται και εισπράττεται με βάση τον Κώδικα Εισπράξεως Δημοσίων Εσόδων.
5.4. Στην περίπτωση βεβαίωσης παράβασης και επιβολής προστίμου σε μη αδειοδοτημένο πάροχο υπηρεσιών τυχερών παιγνίων μέσω διαδικτύου, εφόσον είναι γνωστό ότι ο πάροχος αυτός διαθέτει άδεια σε άλλη χώρα, ενημερώνεται από την Ε.Ε.Ε.Π. για το γεγονός η αρμόδια αλλοδαπή αρχή έκδοσης της άδειας αυτής.
Άρθρο 6:
ΠΡΟΣΤΙΜΑ
Τα πρόστιμα που επιβάλλονται με αποφάσεις της Ε.Ε.Ε.Π. για τη μη αδειοδοτημένη παροχή υπηρεσιών τυχερών παιγνίων μέσω του διαδικτύου διακρίνονται, ανά κατηγορία και παράβαση, ως εξής:
6.1 ΠΡΟΣΤΙΜΑ ΠΟΥ ΕΠΙΒΑΛΛΟΝΤΑΙ ΣΤΟΥΣ ΜΗ ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΜΕΝΟΥΣ ΠΑΡΟΧΟΥΣ
6.1.1. Η λειτουργία ιστοτόπου μη αδειοδοτημένης παροχής υπηρεσιών επιφέρει πρόστιμο τριάντα χιλιάδων (30.000) ευρώ για κάθε ημέρα διατήρησης της λειτουργίας του. Ως διατήρηση της λειτουργίας, νοείται η δυνατότητα πρόσβασης στον ιστότοπο αυτόν, όταν η πρόσβαση αυτή επιχειρείται από IP που βρίσκονται στην Ελληνική Επικράτεια. Έστω και μία επίσκεψη του
κλιμακίου ελέγχου στον ιστότοπο την ημέρα, τεκμαίρει τη διατήρηση λειτουργίας του για την ημέρα αυτή. Μετά τη βεβαίωση επτά (7) συνολικά παραβάσεων, συνεχομένων ή μη, το ανά ημέρα πρόστιμο διπλασιάζεται.
6.1.2 Η πρόσκληση του κοινού να συμμετέχει σε τυχερά παίγνια που διεξάγονται από μη αδειοδοτημένο πάροχο, μέσω διαφημίσεων, αναρτήσεων πρόσκλησης, προσφοράς δώρων (bonus) ή/και μέσω άλλων παρεμφερών τεχνικών προσέλκυσης ή/και άλλων τρόπων εμπορικής επικοινωνίας, αποτελεί επιβαρυντική περίπτωση της παράβασης της παραγράφου 6.1.1, και επιφέρει επιπλέον πρόστιμο, έως δέκα χιλιάδες (10.000) ευρώ, ανά ημέρα.
6.1.3. Η συμμετοχή ανηλίκου σε τυχερό παίγνιο που διεξάγεται από μη αδειοδοτημένο πάροχο επιφέρει πρόστιμο εκατό χιλιάδων (100.000) ευρώ ανά παικτική συνεδρία.
6.1.3. Η με οποιονδήποτε τρόπο, ακόμα και με μαζικές αποστολές ή επικοινωνίες, εξατομικευμένη ενημέρωση συγκεκριμένων αποδεκτών, μέσω τηλεφωνικής γραμμής, μέσω διαδικτύου, μέσω αποστολής εγγράφων ή/ και φορέων ηλεκτρονικής μνήμης ή με οποιοδήποτε άλλο μέσο, για την προώθηση ή/και την υποστήριξη της συμμετοχής τους σε τυχερά παίγνια που διεξάγονται από μη αδειοδοτημένο πάροχο, επιφέρει πρόστιμο από δέκα χιλιάδες (10.000) έως διακόσιες χιλιάδες (200.000) ευρώ ανά παράβαση, ανάλογα με τη βαρύτητα της παράβασης, τη συχνότητα και τον
αριθμό των αποδεκτών.
6.2 ΠΡΟΣΤΙΜΑ ΠΟΥ ΕΠΙΒΑΛΛΟΝΤΑΙ ΣΕ ΤΡΙΤΟΥΣ ΕΚΤΟΣ ΤΩΝ ΜΗ ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΜΕΝΩΝ ΠΑΡΟΧΩΝ
6.2.1. Η εμπορική επικοινωνία μη αδειοδοτημένης παροχής υπηρεσιών τυχερών παιγνίων μέσω διαδικτύου επιφέρει, για τον διαφημιστή, ημερήσιο πρόστιμο είκοσι
χιλιάδων (20.000) ευρώ, ανά ημέρα προβολής της διαφήμισης ή δημοσιοποίησης της επικοινωνίας.
6.2.2. Στους παρόχους υπηρεσιών διαδικτύου (ISPs) με καταστατική έδρα ή έδρα πραγματικής διοίκησης ή μόνιμη εγκατάσταση στην Ελλάδα σύμφωνα με τις γενικές διατάξεις του Ν. 2238/1994, που επιτρέπουν την πρόσβαση, όταν αυτή επιχειρείται από IP που βρίσκονται στην Ελληνική Επικράτεια, σε ιστότοπο μη αδειοδοτημένου παρόχου, ο οποίος αναφέρεται στον κατάλογο (black
list) που τηρεί η Ε.Ε.Ε.Π. και που δεν διακόπτουν την πρόσβαση αυτή εντός δεκαπέντε (15) ημερολογιακών ημερών από την κοινοποίηση σε αυτούς του παραπάνω καταλόγου, επιβάλλεται πρόστιμο ανά ημέρα μη διακοπής της πρόσβασης είκοσι χιλιάδων (20.000) ευρώ ανά
μη αδειοδοτημένο πάροχο. Μετά τη βεβαίωση επτά (7) συνολικά παραβάσεων, συνεχομένων ή μη και ανεξάρτητα του χρόνου τέλεσης, το πρόστιμο διπλασιάζεται.
6.2.3. Στους συμμετέχοντες ως παίκτες, μέσω IP που λειτουργούν στην Ελληνική Επικράτεια, σε παίγνια που προσφέρονται και διεξάγονται από μη αδειοδοτημένους παρόχους, επιβάλλεται πρόστιμο χιλίων (1.000) ευρώ ανά παικτική συνεδρία. Αν ο παίκτης είναι ανήλικος, επιβάλλεται πρόστιμο δέκα χιλιάδων (10.000) ευρώ σε κάθε πρόσωπο που έχει την νόμιμη επιμέλειά του.
Άρθρο 7:
ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ
Η ισχύς της παρούσας αρχίζει μετά ένα μήνα από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Αθήνα, 10 Μαΐου 2013
Ο Πρόεδρος της Ε.Ε.Ε.Π.
ΕΥΓΕΝΙΟΣ ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ
πηγή : www.foxbet.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου