Oι εξελίξεις είναι καταιγιστικές στο χώρο του διαδικτυακού στοιχήματος. Με νέα επιστολή που απέστειλε σήμερα το Υπουργείο Οικονομικών προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή κοινοποιεί τις τροποποιήσεις στο υπάρχον σχέδιο νόμου, ενώ αναβάλλεται η περίοδος εφαρμογής των διοικητικών κυρώσεων (προστίμων) για μετά την 21η Ιουνίου 2013, επομένως δίνεται μία επιπλέον παράταση 3 μηνών.
Oι κυριότερες τροποποιήσεις σχετίζονται με την περιβόητη μαύρη λίστα (blacklist) και τεχνικές λεπτομέρειες σχετικά με τον αποκλεισμό των μη αδειοδοτημένων εταιριών από τους παρόχους (isp providers). Επίσης η ελληνική πλευρά γνωστοποιεί ότι οι αρμοδιότητες της ΕΕΕΠ ενισχύονται, θα δοθούν άδειες για στοίχημα μετά το 2020, ενώ για πρώτη φορά τα καζίνο χαρακτηρίζονται ως εθιστικά και ως εκ τούτου δεν θα δοθούν άδειες. Προφανώς η απόφαση σχετίζεται με την αύξηση του αριθμού των VLT από 25 σε 50. Αντίθετα θα επιτρέπεται η διεξαγωγή τουρνουά πόκερ και το live καζίνο, καθώς το αποτέλεσμα των παιχνιδιών δεν προκύπτει από γεννήτρια τυχαίων αριθμών.
Μπορείτε να διαβάσετε αναλυτικά το περιεχόμενο του εγγράφου παρακάτω:
Ανακοίνωση της Επιτροπής - SG(2013) D/5835
Οδηγία 98/34/ΕΚ
Notificación - Oznámení - Notifikation - Notifizierung - Teavitamine - Γνωστοποίηση - Notification - Notification - Notifica - Pieteikums - Pranešimas - Bejelentés - Notifika - Kennisgeving - Zawiadomienie - Notificacão - Hlásenie-Obvestilo - Ilmoitus - Anmälan - Нотификация : 2013/0163/GR - Notificare.
No abre el plazo - Nezahajuje odklady - Fristerne indledes ikke - Kein Fristbeginn - Viivituste perioodi ei avata - Καμμία έναρξη προθεσμίας - Does not open the delays - N'ouvre pas de délais - Non fa decorrere la mora - Neietekmē atlikšanu - Atidėjimai nepradedami - Nem nyitja meg a késéseket - Ma’ jiftaħx il-perijodi ta’ dawmien - Geen termijnbegin - Nie otwiera opóźnień - Nao inicia o prazo - Neotvorí oneskorenia - Ne uvaja zamud - Määräaika ei ala tästä - Inleder ingen frist - Не се предвижда период на прекъсване - Nu deschide perioadele de stagnare - Nu deschide perioadele de stagnare.
(MSG: 201300835.EL)
1. Διαρθρωμένη γραμμή πληροφοριών
MSG 001 IND 2013 0163 GR EL 20-03-2013 GR NOTIF
2. Κράτος μέλος
GR
3. Αρμόδια υπηρεσία
ΕΛΟΤ, ΚΕΝΤΡΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ 98/34/Ε.Ε, ΚΗΦΙΣΟΥ 50, 121 33 ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ, ΑΘΗΝΑ, Τ/Φ: + 30210 2120304, Τ/Ο: + 30210 2120131
3. Υπηρεσία από την οποία προέρχεται
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ, ΓΕΝΙΚΗ Δ/ΝΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ, Νίκης 5-7, 101 80 ΑΘΗΝΑ, τ/φ: 210 3332636, αρμ.:κ. Β. Κωστοπούλου, e-mail: vkostopoulou@minfin.gr
4. Αριθμός γνωστοποίησης
2013/0163/GR - H10
5. Τίτλος
Κοινοποίηση σχεδίου "Τροποποιήσεις του θεσμικού πλαισίου της αγοράς τυχερών παιγνίων".
6. Σχετικά προϊόντα
Tυχερά παίγνια που διεξάγονται με παιγνιομηχανήματα ή μέσω του διαδικτύου.
7. Πληροφορίες που δηλώνουν εάν η γνωστοποίηση εντάσσεται στο πλαίσιο άλλης νομοθετικής πράξης
-
8. Βασικό περιεχόμενο
Με την παράγραφο 1 του προτεινόμενου άρθρου, και με γνώμονα την πρόληψη των εγκλημάτων και της απάτης, γενικεύεται υφιστάμενη προϋπόθεση ελέγχου για την ποινική κατάσταση όλων των προσώπων που ασκούν διοίκηση σε επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών τυχερών παιγνίων.
Με την παράγραφο 2 του προτεινόμενου άρθρου, συμπληρώνεται νομοθετικό κενό που αφορά στην πιστοποίηση των πληροφοριακών συστημάτων και δίδεται η δυνατότητα, κατά τη διαδικασία πιστοποίησης στον τομέα των τυχερών παιγνίων, να λαμβάνονται υπόψη πιστοποιήσεις που έχουν χορηγηθεί από εξειδικευμένους οργανισμούς πιστοποίησης, έτσι ώστε να υποβοηθηθεί και να επιταχυνθεί το έργο της Ε.Ε.Ε.Π.
Με τις παραγράφους 3 και 9 του προτεινομένου άρθρου, τροποποιούνται τα άρθρα 31 και 49 του ν. 4002/2011. Με τις προτεινόμενες διατάξεις διευκρινίζεται ότι, στις περιπτώσεις όπου στο ν. 4002/2011 αναφέρεται η πραγματοποίηση πληρωμών σε πιστωτικό ίδρυμα ή ίδρυμα πληρωμών, η πληρωμή αφορά σε πιστωτικά ιδρύματα ή ιδρύματα πληρωμών που είναι εγκατεστημένα και λειτουργούν νομίμως, τόσο στην Ελλάδα, όσο και σε κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου, ώστε να μην παραβιάζεται η ελευθερία παροχής υπηρεσιών σύμφωνα με τη ΣΛΕΕ. Η ρύθμιση αποτελεί υλοποίηση δέσμευσης του Ελληνικού Δημοσίου έναντι της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την ελεύθερη παροχή υπηρεσιών από πιστωτικά ιδρύματα ή ιδρύματα πληρωμών που είναι εγκατεστημένα και λειτουργούν νόμιμα σε άλλο κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου, και για την αποφυγή διάκρισης έναντι αυτών.
Με την παράγραφο 4 του προτεινόμενου άρθρου αυξάνεται ο μέγιστος αριθμός παιγνιομηχανημάτων που μπορούν να εγκατασταθούν στους αμιγείς χώρους από τα 25 στα 50. Με αυτόν τον τρόπο μειώνεται ο αριθμός των καταστημάτων στα οποία θα εγκατασταθούν και θα λειτουργήσουν παιγνιομηχανήματα, και κατά συνέπεια μειώνεται η διασπορά τους στον ιστό των πόλεων. Έτσι διευκολύνεται η συχνότητα και η αρτιότητα των ελέγχων που θα πραγματοποιεί η Ε.Ε.Ε.Π., ενώ καθίσταται ευχερέστερη η χωροθέτηση των αμιγών χώρων του άρθρου 42 του ν. 4002/2011, δεδομένου του ορισμού αποστάσεων που επιβάλλει το άρθρο 29 του ιδίου νόμου.
Με τις παραγράφους 5 και 6 του προτεινομένου άρθρου, τροποποιείται το άρθρο 45 και καταργείται το άρθρο 46 του ν. 4002/2011. Με τον τρόπο αυτό εισάγεται ένα σύστημα ευκολότερης αδειοδότησης, αφού οι ενδιαφερόμενοι πάροχοι θα λαμβάνουν άδεια απευθείας από την Ε.Ε.Ε.Π., εφόσον πληρούν τις προϋποθέσεις που θέτει η ανεξάρτητη αρχή, και καταβάλλοντας το σχετικό παράβολο υπέρ του ελληνικού δημοσίου. Περαιτέρω, στο πλαίσιο της σταδιακής απελευθέρωσης της αγοράς των τυχερών παιγνίων που διεξάγονται μέσω του διαδικτύου, η οποία εισάγεται με την τροποποίηση του άρθρου 45, αποσαφηνίζεται ότι με την αδειοδότηση παρόχων τυχερών παιγνίων στο διαδίκτυο δεν θίγονται τα υφιστάμενα αποκλειστικά δικαιώματα της ΟΠΑΠ Α.Ε., των Κρατικών Λαχείων και του αμοιβαίου ιπποδρομιακού στοιχήματος. Επιπλέον, καθ’ όλη τη διάρκεια ισχύος της άδειας που χορηγήθηκε στην ΟΠΑΠ Α.Ε. δυνάμει του άρθρου 39 του ν. 4002/2011, δεν θα υπάρχει δυνατότητα είτε από την ίδια την ΟΠΑΠ Α.Ε., είτε από οποιονδήποτε άλλο πάροχο, να διεξάγει παίγνια τύπου καζίνο (casino games) με γεννήτρια τυχαίων αριθμών (random number generator – RNG) στο διαδίκτυο. Τούτο διότι τα προαναφερόμενα παίγνια είναι ιδιαίτερα εθιστικά και ως εκ τούτου δεν είναι κατάλληλα για να συμμετέχουν σε αυτά παίκτες ευρισκόμενοι στην άνεση της οικίας τους ή γενικώς του προσωπικού τους χώρου. Άλλωστε, το Ελληνικό Δημόσιο, σταθμίζοντας από τη μια μεριά την ανάγκη καταπολέμησης της παράνομης διεξαγωγής τυχερών παιγνίων, και από την άλλη την προστασία του κοινού από τον εθισμό στα τυχερά παίγνια, επέλεξε να επιτρέψει μόνον την επίγεια διεξαγωγή των παιγνίων τύπου RNG, αδειοδοτώντας την εγκατάσταση και τη λειτουργία 35.000 παιγνιομηχανημάτων. Εάν επιτρέπονταν η διεξαγωγή τέτοιων παιγνίων και μέσω του διαδικτύου, ο απεριόριστος αριθμός τους και η ευχέρεια πρόσβασής τους θα έρχονταν σε αντίθεση με τη νομοθετική στάθμιση που έκανε η Πολιτεία.
Έτσι, κατά την πρώτη φάση εφαρμογής του νόμου αυτού και στο πλαίσιο της σταδιακής απελευθέρωσης που επιχειρείται, θα δοθούν άδειες για τη διεξαγωγή στο διαδίκτυο τυχερών παιγνίων που παρουσιάζουν μικρότερο βαθμό εθισμού και επικινδυνότητας, όπως τα παίγνια τύπου καζίνο, το αποτέλεσμα των οποίων δεν παράγεται από γεννήτρια τυχαίων αριθμών, όπως ενδεικτικά οι αγώνες (τουρνουά) πόκερ.
Η διεξαγωγή του στοιχήματος προκαθορισμένης ή μη απόδοσης και του αμοιβαίου ιπποδρομιακού στοιχήματος στο διαδίκτυο απελευθερώνεται από το έτος 2020. Αντίστοιχα ενισχύεται ο ρόλος της ΕΕΕΠ ως ανεξάρτητης διοικητικής αρχής, αρμόδιας για την εποπτεία των τυχερών παιγνίων.
Με την παράγραφο 7 του προτεινόμενου άρθρου εισάγονται νέες διατάξεις με τις οποίες καθορίζονται οι κανόνες συγκρότησης από την Ε.Ε.Ε.Π. των καταλόγων αδειών (white list) και παραβάσεων (black list), των συνεπειών που επέρχονται καθώς και των υποχρεώσεων τρίτων, προκειμένου να λειτουργήσει ένα ολοκληρωμένο σύστημα αποτροπής της παράνομης διεξαγωγής τυχερών παιγνίων. Η προτεινόμενη διάταξη είναι αναδιατύπωση, συμπλήρωση και αποσαφήνιση υφιστάμενης, ενώ ο τρόπος εφαρμογής περιλαμβάνεται εν μέρει στο υπό γνωστοποίηση σύμφωνα με τη διαδικασία της Οδηγίας 98/34/ΕΚ σχέδιο απόφασης της Ε.Ε.Ε.Π. «Ρυθμίσεις θεμάτων, τα οποία διέπονται από τον Κανονισμό Διεξαγωγής και Ελέγχου Παιγνίων ως προς την επιβολή διοικητικών κυρώσεων, οι οποίες επιβάλλονται στην περίπτωση παροχής υπηρεσιών τυχερών παιγνίων που διεξάγονται μέσω του διαδικτύου χωρίς την προβλεπόμενη άδεια», (2012/0710/GR - H10).
Η περίπτωση α’ της παραγράφου 9 του προτεινόμενου άρθρου τροποποιεί την παράγραφο 2 του άρθρου 50 του ν. 4002/2001. Η προτεινόμενη ρύθμιση αποτελεί άμεση συνέπεια της τροποποίησης της παραγράφου 3 του άρθρου 45 του ν. 4002/2011, σύμφωνα με την παράγραφο 5 του σχεδίου άρθρου, εφόσον η διαδικασία αδειοδότησης απλοποιείται και θα καταβάλλεται παράβολο για τη λήψη της άδειας.
Η περίπτωση β’ της παραγράφου 9 του προτεινόμενου άρθρου αφορά την λήξη της μεταβατικής περιόδου κατά την οποία λειτουργούσαν εταιρείες που δεν έχουν λάβει οριστική άδεια από την Ελληνική Δημοκρατία. Με τη νέα διατύπωση της παραγράφου 3 του άρθρου 45 του ν. 4002/2011 και τη σχετική διασαφήνιση για το ποια παίγνια θα δίνονται άδειες, η διάταξη αυτή καταργείται. Για προστασία των εταιρειών και των παικτών, μετατίθεται η έναρξη ισχύος της διάταξης αυτής, ένα μήνα μετά τη δημοσίευση του νόμου στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
9. Συνοπτική αιτιολόγηση
Το πλαίσιο διεξαγωγής παιγνίων στην Ελλάδα αναμορφώθηκε με τις διατάξεις του ν. 4002/2011 (Α’ 180) που έχει γνωστοποιηθεί ως σχέδιο με τη διαδικασία της οδηγίας 98/34/ΕΚ, με αριθμούς γνωστοποίησης 2008/184/GR και 2011/166/GR.
Μετά την ψήφιση των διατάξεων αυτών, τη μετατροπή της διοικητικής αρχής «Επιτροπή Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων» (στη συνέχεια Ε.Ε.Ε.Π.) σε ανεξάρτητη διοικητική Αρχή, την ενεργοποίηση και τη λειτουργία αυτής στην πράξη, την τροποποίηση των συμβατικών υποχρεώσεων μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και ΟΠΑΠ Α.Ε., καθώς και τις ευρύτερες εξελίξεις στο δίκαιο της Ένωσης, διαπιστώθηκε η ανάγκη επικαιροποίησης και βελτίωσης των διατάξεων του ν. 4002/2011.
Έτσι, μετά και την έκδοση της απόφασης του ΔΕΕ στις συνεκδικαζόμενες υποθέσεις C-186/11 και C-209/11, η Ελληνική Δημοκρατία επικαιροποιεί το θεσμικό πλαίσιο διεξαγωγής τυχερών παιγνίων κατά τρόπο ώστε να αναδεικνύεται η εφαρμογή των αρχών της αναλογικότητας και της απαγόρευσης των διακρίσεων, και να διασφαλίζεται η επίτευξη των σκοπών της προστασίας των πολιτών, ιδίως των ανηλίκων και των ευάλωτων ομάδων, από τα εγκλήματα που συνδέονται με τη διεξαγωγή τυχερών παιγνίων κατά τρόπο συνεπή και συστηματικό. Η Ελληνική Δημοκρατία ενισχύει περαιτέρω το πλαίσιο λειτουργίας της ΟΠΑΠ Α.Ε., θεσμοθετώντας την ύπαρξη Τριμελούς Επιτροπής Ελέγχου, ώστε να εξασφαλιστεί ο αυστηρότερος έλεγχος αυτής, η οποία και θα έχει αποφασιστικό ρόλο σε ότι αφορά στη διεξαγωγή των παιγνίων. Με το σχέδιο νόμου «Επενδυτικά εργαλεία ανάπτυξης, παροχή πιστώσεων και άλλες διατάξεις» που κατατέθηκε στη Βουλή των Ελλήνων στις 28.02.2013 (το κατατεθέν σχέδιο νόμου και η αιτιολογική έκθεσή του εμφανίζονται στην ιστοσελίδα www.hellenicparliament.gr), ρυθμίζονται αναλυτικά οι αρμοδιότητες της Επιτροπής, τα αντικείμενα και η διαδικασία ελέγχου καθώς και η οργάνωση και λειτουργία της, προκειμένου να υφίσταται η αναγκαία νομοθετική κατοχύρωση του ασκούμενου ελέγχου.
Μέρος των αναγκαίων τροποποιήσεων του θεσμικού πλαισίου διεξαγωγής τυχερών παιγνίων, αποτελεί αντικείμενο της παρούσας γνωστοποίησης, σύμφωνα με τη διαδικασία της οδηγίας 98/34/ΕΚ. Οι τροποποιήσεις αυτές έχουν τη μορφή παραγράφων ενός μόνου άρθρου, επειδή αφορούν είτε συγκεκριμένες βελτιώσεις επί ήδη υφιστάμενων διατάξεων, είτε αναπροσαρμογή αυτών μετά από επανεκτίμηση των δεδομένων που διέπουν την αγορά τυχερών παιγνίων.
Οι συμβάσεις από τις οποίες απορρέουν οι προτεινόμενες από την Ελληνική Δημοκρατία διατάξεις, έχουν ήδη κοινοποιηθεί στη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού που έχει κρίνει ότι δεν περιέχουν στοιχεία κρατικής ενίσχυσης υπό την έννοια της παρ. 1 του άρθρου 107 της ΣΛΕΕ (State aid S.A. 33988 (2011/N) - Greece). Μέρος των προτεινομένων διατάξεων αποτελεί δέσμευση προς νομοθέτηση της Ελληνικής Δημοκρατίας, μετά την αξιολόγηση περί μη ύπαρξης κρατικής ενίσχυσης.
10. Έγγραφα αναφοράς - βασικά κείμενα
Αναφορές των βασικών κειμένων: Ν. 4002/2011 - ΚΕΦΑΛΑΙΟ Η' ΡΥΘΜΙΣΗ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΠΑΙΓΝΙΩΝ (ΦΕΚ Α’ 180) που έχει γνωστοποιηθεί ως σχέδιο με τη διαδικασία της Οδηγίας 98/34/ΕΚ, με αριθμούς γνωστοποίησης 2008/184/GR και 2011/166/GR.
11. Διαδικασία επείγοντος
Δεν
12. Λόγοι επείγοντος
-
13. Εμπιστευτικότητα
Δεν
14. Φορολογικά Μέτρα
Δεν
15. -
16. Θέματα TBT
ΟΧΙ - Το σχέδιο δεν έχει ουσιαστική επίδραση στο διεθνές εμπόριο.
Θέματα SPS
Όχι - Το σχέδιο δεν αποτελεί υγειονομικό ή φυτοϋγειονομικό μέτρο
Catherine Day
Γενικός Γραμματέας της
Ευρωπαϊκής Επιτροπής
Σημείο Επαφής οδηγίας 98/34
Φαξ: (32-2) 296 76 60
Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: dir83-189-central@ec.europa.eu
πηγή : www.foxbet.gr
Oι κυριότερες τροποποιήσεις σχετίζονται με την περιβόητη μαύρη λίστα (blacklist) και τεχνικές λεπτομέρειες σχετικά με τον αποκλεισμό των μη αδειοδοτημένων εταιριών από τους παρόχους (isp providers). Επίσης η ελληνική πλευρά γνωστοποιεί ότι οι αρμοδιότητες της ΕΕΕΠ ενισχύονται, θα δοθούν άδειες για στοίχημα μετά το 2020, ενώ για πρώτη φορά τα καζίνο χαρακτηρίζονται ως εθιστικά και ως εκ τούτου δεν θα δοθούν άδειες. Προφανώς η απόφαση σχετίζεται με την αύξηση του αριθμού των VLT από 25 σε 50. Αντίθετα θα επιτρέπεται η διεξαγωγή τουρνουά πόκερ και το live καζίνο, καθώς το αποτέλεσμα των παιχνιδιών δεν προκύπτει από γεννήτρια τυχαίων αριθμών.
Μπορείτε να διαβάσετε αναλυτικά το περιεχόμενο του εγγράφου παρακάτω:
Ανακοίνωση της Επιτροπής - SG(2013) D/5835
Οδηγία 98/34/ΕΚ
Notificación - Oznámení - Notifikation - Notifizierung - Teavitamine - Γνωστοποίηση - Notification - Notification - Notifica - Pieteikums - Pranešimas - Bejelentés - Notifika - Kennisgeving - Zawiadomienie - Notificacão - Hlásenie-Obvestilo - Ilmoitus - Anmälan - Нотификация : 2013/0163/GR - Notificare.
No abre el plazo - Nezahajuje odklady - Fristerne indledes ikke - Kein Fristbeginn - Viivituste perioodi ei avata - Καμμία έναρξη προθεσμίας - Does not open the delays - N'ouvre pas de délais - Non fa decorrere la mora - Neietekmē atlikšanu - Atidėjimai nepradedami - Nem nyitja meg a késéseket - Ma’ jiftaħx il-perijodi ta’ dawmien - Geen termijnbegin - Nie otwiera opóźnień - Nao inicia o prazo - Neotvorí oneskorenia - Ne uvaja zamud - Määräaika ei ala tästä - Inleder ingen frist - Не се предвижда период на прекъсване - Nu deschide perioadele de stagnare - Nu deschide perioadele de stagnare.
(MSG: 201300835.EL)
1. Διαρθρωμένη γραμμή πληροφοριών
MSG 001 IND 2013 0163 GR EL 20-03-2013 GR NOTIF
2. Κράτος μέλος
GR
3. Αρμόδια υπηρεσία
ΕΛΟΤ, ΚΕΝΤΡΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ 98/34/Ε.Ε, ΚΗΦΙΣΟΥ 50, 121 33 ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ, ΑΘΗΝΑ, Τ/Φ: + 30210 2120304, Τ/Ο: + 30210 2120131
3. Υπηρεσία από την οποία προέρχεται
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ, ΓΕΝΙΚΗ Δ/ΝΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ, Νίκης 5-7, 101 80 ΑΘΗΝΑ, τ/φ: 210 3332636, αρμ.:κ. Β. Κωστοπούλου, e-mail: vkostopoulou@minfin.gr
4. Αριθμός γνωστοποίησης
2013/0163/GR - H10
5. Τίτλος
Κοινοποίηση σχεδίου "Τροποποιήσεις του θεσμικού πλαισίου της αγοράς τυχερών παιγνίων".
6. Σχετικά προϊόντα
Tυχερά παίγνια που διεξάγονται με παιγνιομηχανήματα ή μέσω του διαδικτύου.
7. Πληροφορίες που δηλώνουν εάν η γνωστοποίηση εντάσσεται στο πλαίσιο άλλης νομοθετικής πράξης
-
8. Βασικό περιεχόμενο
Με την παράγραφο 1 του προτεινόμενου άρθρου, και με γνώμονα την πρόληψη των εγκλημάτων και της απάτης, γενικεύεται υφιστάμενη προϋπόθεση ελέγχου για την ποινική κατάσταση όλων των προσώπων που ασκούν διοίκηση σε επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών τυχερών παιγνίων.
Με την παράγραφο 2 του προτεινόμενου άρθρου, συμπληρώνεται νομοθετικό κενό που αφορά στην πιστοποίηση των πληροφοριακών συστημάτων και δίδεται η δυνατότητα, κατά τη διαδικασία πιστοποίησης στον τομέα των τυχερών παιγνίων, να λαμβάνονται υπόψη πιστοποιήσεις που έχουν χορηγηθεί από εξειδικευμένους οργανισμούς πιστοποίησης, έτσι ώστε να υποβοηθηθεί και να επιταχυνθεί το έργο της Ε.Ε.Ε.Π.
Με τις παραγράφους 3 και 9 του προτεινομένου άρθρου, τροποποιούνται τα άρθρα 31 και 49 του ν. 4002/2011. Με τις προτεινόμενες διατάξεις διευκρινίζεται ότι, στις περιπτώσεις όπου στο ν. 4002/2011 αναφέρεται η πραγματοποίηση πληρωμών σε πιστωτικό ίδρυμα ή ίδρυμα πληρωμών, η πληρωμή αφορά σε πιστωτικά ιδρύματα ή ιδρύματα πληρωμών που είναι εγκατεστημένα και λειτουργούν νομίμως, τόσο στην Ελλάδα, όσο και σε κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου, ώστε να μην παραβιάζεται η ελευθερία παροχής υπηρεσιών σύμφωνα με τη ΣΛΕΕ. Η ρύθμιση αποτελεί υλοποίηση δέσμευσης του Ελληνικού Δημοσίου έναντι της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την ελεύθερη παροχή υπηρεσιών από πιστωτικά ιδρύματα ή ιδρύματα πληρωμών που είναι εγκατεστημένα και λειτουργούν νόμιμα σε άλλο κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου, και για την αποφυγή διάκρισης έναντι αυτών.
Με την παράγραφο 4 του προτεινόμενου άρθρου αυξάνεται ο μέγιστος αριθμός παιγνιομηχανημάτων που μπορούν να εγκατασταθούν στους αμιγείς χώρους από τα 25 στα 50. Με αυτόν τον τρόπο μειώνεται ο αριθμός των καταστημάτων στα οποία θα εγκατασταθούν και θα λειτουργήσουν παιγνιομηχανήματα, και κατά συνέπεια μειώνεται η διασπορά τους στον ιστό των πόλεων. Έτσι διευκολύνεται η συχνότητα και η αρτιότητα των ελέγχων που θα πραγματοποιεί η Ε.Ε.Ε.Π., ενώ καθίσταται ευχερέστερη η χωροθέτηση των αμιγών χώρων του άρθρου 42 του ν. 4002/2011, δεδομένου του ορισμού αποστάσεων που επιβάλλει το άρθρο 29 του ιδίου νόμου.
Με τις παραγράφους 5 και 6 του προτεινομένου άρθρου, τροποποιείται το άρθρο 45 και καταργείται το άρθρο 46 του ν. 4002/2011. Με τον τρόπο αυτό εισάγεται ένα σύστημα ευκολότερης αδειοδότησης, αφού οι ενδιαφερόμενοι πάροχοι θα λαμβάνουν άδεια απευθείας από την Ε.Ε.Ε.Π., εφόσον πληρούν τις προϋποθέσεις που θέτει η ανεξάρτητη αρχή, και καταβάλλοντας το σχετικό παράβολο υπέρ του ελληνικού δημοσίου. Περαιτέρω, στο πλαίσιο της σταδιακής απελευθέρωσης της αγοράς των τυχερών παιγνίων που διεξάγονται μέσω του διαδικτύου, η οποία εισάγεται με την τροποποίηση του άρθρου 45, αποσαφηνίζεται ότι με την αδειοδότηση παρόχων τυχερών παιγνίων στο διαδίκτυο δεν θίγονται τα υφιστάμενα αποκλειστικά δικαιώματα της ΟΠΑΠ Α.Ε., των Κρατικών Λαχείων και του αμοιβαίου ιπποδρομιακού στοιχήματος. Επιπλέον, καθ’ όλη τη διάρκεια ισχύος της άδειας που χορηγήθηκε στην ΟΠΑΠ Α.Ε. δυνάμει του άρθρου 39 του ν. 4002/2011, δεν θα υπάρχει δυνατότητα είτε από την ίδια την ΟΠΑΠ Α.Ε., είτε από οποιονδήποτε άλλο πάροχο, να διεξάγει παίγνια τύπου καζίνο (casino games) με γεννήτρια τυχαίων αριθμών (random number generator – RNG) στο διαδίκτυο. Τούτο διότι τα προαναφερόμενα παίγνια είναι ιδιαίτερα εθιστικά και ως εκ τούτου δεν είναι κατάλληλα για να συμμετέχουν σε αυτά παίκτες ευρισκόμενοι στην άνεση της οικίας τους ή γενικώς του προσωπικού τους χώρου. Άλλωστε, το Ελληνικό Δημόσιο, σταθμίζοντας από τη μια μεριά την ανάγκη καταπολέμησης της παράνομης διεξαγωγής τυχερών παιγνίων, και από την άλλη την προστασία του κοινού από τον εθισμό στα τυχερά παίγνια, επέλεξε να επιτρέψει μόνον την επίγεια διεξαγωγή των παιγνίων τύπου RNG, αδειοδοτώντας την εγκατάσταση και τη λειτουργία 35.000 παιγνιομηχανημάτων. Εάν επιτρέπονταν η διεξαγωγή τέτοιων παιγνίων και μέσω του διαδικτύου, ο απεριόριστος αριθμός τους και η ευχέρεια πρόσβασής τους θα έρχονταν σε αντίθεση με τη νομοθετική στάθμιση που έκανε η Πολιτεία.
Έτσι, κατά την πρώτη φάση εφαρμογής του νόμου αυτού και στο πλαίσιο της σταδιακής απελευθέρωσης που επιχειρείται, θα δοθούν άδειες για τη διεξαγωγή στο διαδίκτυο τυχερών παιγνίων που παρουσιάζουν μικρότερο βαθμό εθισμού και επικινδυνότητας, όπως τα παίγνια τύπου καζίνο, το αποτέλεσμα των οποίων δεν παράγεται από γεννήτρια τυχαίων αριθμών, όπως ενδεικτικά οι αγώνες (τουρνουά) πόκερ.
Η διεξαγωγή του στοιχήματος προκαθορισμένης ή μη απόδοσης και του αμοιβαίου ιπποδρομιακού στοιχήματος στο διαδίκτυο απελευθερώνεται από το έτος 2020. Αντίστοιχα ενισχύεται ο ρόλος της ΕΕΕΠ ως ανεξάρτητης διοικητικής αρχής, αρμόδιας για την εποπτεία των τυχερών παιγνίων.
Με την παράγραφο 7 του προτεινόμενου άρθρου εισάγονται νέες διατάξεις με τις οποίες καθορίζονται οι κανόνες συγκρότησης από την Ε.Ε.Ε.Π. των καταλόγων αδειών (white list) και παραβάσεων (black list), των συνεπειών που επέρχονται καθώς και των υποχρεώσεων τρίτων, προκειμένου να λειτουργήσει ένα ολοκληρωμένο σύστημα αποτροπής της παράνομης διεξαγωγής τυχερών παιγνίων. Η προτεινόμενη διάταξη είναι αναδιατύπωση, συμπλήρωση και αποσαφήνιση υφιστάμενης, ενώ ο τρόπος εφαρμογής περιλαμβάνεται εν μέρει στο υπό γνωστοποίηση σύμφωνα με τη διαδικασία της Οδηγίας 98/34/ΕΚ σχέδιο απόφασης της Ε.Ε.Ε.Π. «Ρυθμίσεις θεμάτων, τα οποία διέπονται από τον Κανονισμό Διεξαγωγής και Ελέγχου Παιγνίων ως προς την επιβολή διοικητικών κυρώσεων, οι οποίες επιβάλλονται στην περίπτωση παροχής υπηρεσιών τυχερών παιγνίων που διεξάγονται μέσω του διαδικτύου χωρίς την προβλεπόμενη άδεια», (2012/0710/GR - H10).
Η περίπτωση α’ της παραγράφου 9 του προτεινόμενου άρθρου τροποποιεί την παράγραφο 2 του άρθρου 50 του ν. 4002/2001. Η προτεινόμενη ρύθμιση αποτελεί άμεση συνέπεια της τροποποίησης της παραγράφου 3 του άρθρου 45 του ν. 4002/2011, σύμφωνα με την παράγραφο 5 του σχεδίου άρθρου, εφόσον η διαδικασία αδειοδότησης απλοποιείται και θα καταβάλλεται παράβολο για τη λήψη της άδειας.
Η περίπτωση β’ της παραγράφου 9 του προτεινόμενου άρθρου αφορά την λήξη της μεταβατικής περιόδου κατά την οποία λειτουργούσαν εταιρείες που δεν έχουν λάβει οριστική άδεια από την Ελληνική Δημοκρατία. Με τη νέα διατύπωση της παραγράφου 3 του άρθρου 45 του ν. 4002/2011 και τη σχετική διασαφήνιση για το ποια παίγνια θα δίνονται άδειες, η διάταξη αυτή καταργείται. Για προστασία των εταιρειών και των παικτών, μετατίθεται η έναρξη ισχύος της διάταξης αυτής, ένα μήνα μετά τη δημοσίευση του νόμου στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
9. Συνοπτική αιτιολόγηση
Το πλαίσιο διεξαγωγής παιγνίων στην Ελλάδα αναμορφώθηκε με τις διατάξεις του ν. 4002/2011 (Α’ 180) που έχει γνωστοποιηθεί ως σχέδιο με τη διαδικασία της οδηγίας 98/34/ΕΚ, με αριθμούς γνωστοποίησης 2008/184/GR και 2011/166/GR.
Μετά την ψήφιση των διατάξεων αυτών, τη μετατροπή της διοικητικής αρχής «Επιτροπή Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων» (στη συνέχεια Ε.Ε.Ε.Π.) σε ανεξάρτητη διοικητική Αρχή, την ενεργοποίηση και τη λειτουργία αυτής στην πράξη, την τροποποίηση των συμβατικών υποχρεώσεων μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και ΟΠΑΠ Α.Ε., καθώς και τις ευρύτερες εξελίξεις στο δίκαιο της Ένωσης, διαπιστώθηκε η ανάγκη επικαιροποίησης και βελτίωσης των διατάξεων του ν. 4002/2011.
Έτσι, μετά και την έκδοση της απόφασης του ΔΕΕ στις συνεκδικαζόμενες υποθέσεις C-186/11 και C-209/11, η Ελληνική Δημοκρατία επικαιροποιεί το θεσμικό πλαίσιο διεξαγωγής τυχερών παιγνίων κατά τρόπο ώστε να αναδεικνύεται η εφαρμογή των αρχών της αναλογικότητας και της απαγόρευσης των διακρίσεων, και να διασφαλίζεται η επίτευξη των σκοπών της προστασίας των πολιτών, ιδίως των ανηλίκων και των ευάλωτων ομάδων, από τα εγκλήματα που συνδέονται με τη διεξαγωγή τυχερών παιγνίων κατά τρόπο συνεπή και συστηματικό. Η Ελληνική Δημοκρατία ενισχύει περαιτέρω το πλαίσιο λειτουργίας της ΟΠΑΠ Α.Ε., θεσμοθετώντας την ύπαρξη Τριμελούς Επιτροπής Ελέγχου, ώστε να εξασφαλιστεί ο αυστηρότερος έλεγχος αυτής, η οποία και θα έχει αποφασιστικό ρόλο σε ότι αφορά στη διεξαγωγή των παιγνίων. Με το σχέδιο νόμου «Επενδυτικά εργαλεία ανάπτυξης, παροχή πιστώσεων και άλλες διατάξεις» που κατατέθηκε στη Βουλή των Ελλήνων στις 28.02.2013 (το κατατεθέν σχέδιο νόμου και η αιτιολογική έκθεσή του εμφανίζονται στην ιστοσελίδα www.hellenicparliament.gr), ρυθμίζονται αναλυτικά οι αρμοδιότητες της Επιτροπής, τα αντικείμενα και η διαδικασία ελέγχου καθώς και η οργάνωση και λειτουργία της, προκειμένου να υφίσταται η αναγκαία νομοθετική κατοχύρωση του ασκούμενου ελέγχου.
Μέρος των αναγκαίων τροποποιήσεων του θεσμικού πλαισίου διεξαγωγής τυχερών παιγνίων, αποτελεί αντικείμενο της παρούσας γνωστοποίησης, σύμφωνα με τη διαδικασία της οδηγίας 98/34/ΕΚ. Οι τροποποιήσεις αυτές έχουν τη μορφή παραγράφων ενός μόνου άρθρου, επειδή αφορούν είτε συγκεκριμένες βελτιώσεις επί ήδη υφιστάμενων διατάξεων, είτε αναπροσαρμογή αυτών μετά από επανεκτίμηση των δεδομένων που διέπουν την αγορά τυχερών παιγνίων.
Οι συμβάσεις από τις οποίες απορρέουν οι προτεινόμενες από την Ελληνική Δημοκρατία διατάξεις, έχουν ήδη κοινοποιηθεί στη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού που έχει κρίνει ότι δεν περιέχουν στοιχεία κρατικής ενίσχυσης υπό την έννοια της παρ. 1 του άρθρου 107 της ΣΛΕΕ (State aid S.A. 33988 (2011/N) - Greece). Μέρος των προτεινομένων διατάξεων αποτελεί δέσμευση προς νομοθέτηση της Ελληνικής Δημοκρατίας, μετά την αξιολόγηση περί μη ύπαρξης κρατικής ενίσχυσης.
10. Έγγραφα αναφοράς - βασικά κείμενα
Αναφορές των βασικών κειμένων: Ν. 4002/2011 - ΚΕΦΑΛΑΙΟ Η' ΡΥΘΜΙΣΗ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΠΑΙΓΝΙΩΝ (ΦΕΚ Α’ 180) που έχει γνωστοποιηθεί ως σχέδιο με τη διαδικασία της Οδηγίας 98/34/ΕΚ, με αριθμούς γνωστοποίησης 2008/184/GR και 2011/166/GR.
11. Διαδικασία επείγοντος
Δεν
12. Λόγοι επείγοντος
-
13. Εμπιστευτικότητα
Δεν
14. Φορολογικά Μέτρα
Δεν
15. -
16. Θέματα TBT
ΟΧΙ - Το σχέδιο δεν έχει ουσιαστική επίδραση στο διεθνές εμπόριο.
Θέματα SPS
Όχι - Το σχέδιο δεν αποτελεί υγειονομικό ή φυτοϋγειονομικό μέτρο
Catherine Day
Γενικός Γραμματέας της
Ευρωπαϊκής Επιτροπής
Σημείο Επαφής οδηγίας 98/34
Φαξ: (32-2) 296 76 60
Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: dir83-189-central@ec.europa.eu
πηγή : www.foxbet.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου