Οι ενιαίες φορολογίες που αποδέχτηκε η ελληνική κυβέρνηση αφορούν το πλαίσιο μέσα στο οποίο πρέπει να γίνει η ιδιωτικοποίηση και η Κομισιόν ενέκρινε την ιδιωτικοποίηση καθώς φορολογικά δεν υφίστανται κρατικές ενισχύσεις. Πολλοί νομίζουν ότι το θέμα της φορολόγησης με 10% στα κέρδη και 30% στο έσοδο αποτελούν απόφαση της Κομισιόν.
Αυτό είναι μεγάλο λάθος επειδή η Κομισιόν δεν ορίζει το ύψος της
φορολογίας του κάθε κράτους μέλους σε μία ρύθμιση της αγοράς τυχερών
παιχνιδιών και ούτε έχει δικαίωμα να το κάνει. Ζητάει, όμως, η οποία φορολογία να μην ευνοεί συγκεκριμένες επιχειρήσεις
καθώς σε αυτή την περίπτωση έχουμε να κάνουμε με κρατική ενίσχυση, που
παραβιάζει τους κανόνες ανταγωνισμού. Δηλαδή το ελληνικό κράτος διατηρεί
το δικαίωμα να μεταβάλει στην πορεία το ύψος της φορολόγησης αλλά η νέα
φορολόγηση πρέπει να ισχύει για όλες τις επιχειρήσεις.
Πρέπει να
σημειωθεί ότι το θέμα της κρατικής ενίσχυσης υπάγεται στο άρθρο περί
ελεύθερου ανταγωνισμού και αφορά κάθε είδους κρατικές ενισχύσεις εφόσον
αυτές αποδειχτούν από τη λειτουργία της ίδιας της αγοράς.Στο θέμα της παραχώρησης μονοπωλίου σε ιδιώτη αποφάσεις του ΔΕΚ έχουν αναφερθεί σε αυτή τη δυνατότητα αν είναι απαραίτητο και το μοναδικό μέσο για ένα κράτος μέλος να ελέγξει την αγορά τυχερών παιχνιδιών. Φυσικά ούτε το ευρωπαϊκό δικαστήριο ούτε η Κομισιόν θα διατυπώσουν και θα εγκρίνουν με μία τέτοια απόφαση γιατί σε περίπτωση που μελλοντικά υπάρχουν αρνητικές εξελίξεις θα φανεί ότι η Κομισιόν δρομολόγησε και στήριξε επιβολή ιδιωτικού μονοπωλίου και θα φέρει τις ευθύνες για τις όποιες παρενέργειες στην ελληνική κοινωνία.
Με νομοσχέδιο που ψηφίστηκε τη Δευτέρα ορίστηκαν οι διατάξεις για εκκαθάριση του ΟΔΙΕ εντός τους έτους. Στη συνέχεια θα γίνει διαγωνισμός για την άδεια του ιπποδρομιακού στοιχήματος, δίνοντας ταυτόχρονα προίκα τη δυνατότητα επέκτασης του ιπποδρομιακού στοιχήματος και online, δηλαδή στο διαδίκτυο. Η ακίνητη περιουσία του ΟΔΙΕ δεν θα παραχωρηθεί και είναι άγνωστο σε ποιο χρόνο και υπό ποιες συνθήκες θα γίνει η αξιοποίηση της ώστε να αποσβέσει το ελληνικό δημόσιο το κόστος κατασκευής.
Το Ιπποδρομιακό Κέντρο Μαρκοπούλου παραδόθηκε σε χρήση το 2003, όμως, υπήρξε μακροχρόνια και ακατανόητη σε μεγάλο βαθμό αδράνεια αξιοποίησης του από την Πολιτεία. Το αποτέλεσμα αυτής της αδράνειας ήταν η διόγκωση του κόστους κατασκευής μέσω του δανεισμού και του κόστους λειτουργίας και η συρρίκνωση του ιπποδρομιακού αθλήματος.
πηγή : www.praktores.eu
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου