Φιλική Ιστοσελίδα

Παρασκευή 13 Ιανουαρίου 2012

Τυχερά Παιχνίδια: Η Ελλάδα και οι άλλες...

Posted by Betman on 21:18

Στο κείμενο του μνημονίου που υπέγραψε η κυβέρνηση με την Ευρωπαϊκή Ενωση και το ΔΝΤ για τα μέτρα που θα ληφθούν έως και το 2014, προκειμένου να ενεργοποιηθεί ο μηχανισμός στήριξης, ο κλάδος του στοιχήματος και των τυχερών παιχνιδιών κατείχε περίοπτη θέση.
Ο στόχος από τον εν λόγω κλάδο οριοθετήθηκε στη συγκέντρωση ποσού ύψους 1,5 δισ. ευρώ την επόμενη τριετία από την εκχώρηση αδειών και δικαιωμάτων τυχερών παιγνίων σε ενδιαφερόμενους επενδυτές, προβλέποντας μεταξύ άλλων αλλαγές και στο καθεστώς της αγοράς του πλέον σύγχρονου κομματιού του, των τυχερών παιχνιδιών μέσω διαδικτύου.
Η ρύθμιση της ελληνικής online αγοράς τυχερών παιχνιδιών καθυστέρησε αρκετά, ώσπου φτάσαμε στο καλοκαίρι και την ψήφιση του νόμου 4002/2011, που θεωρητικά θέτει τις βάσεις λειτουργίας του κλάδου. Ωστόσο, η ατολμία του υπουργείου ήταν έκδηλη και η άγνοια προφανής, ως εκ τούτου και οι καθυστερήσεις ήταν μεγάλες. Ετσι πέρασαν 4 μήνες μέχρι την ενεργοποίηση της Επιτροπής Εποπτείας κι Ελέγχου Παιγνίων (ΕΕΕΠ) από τους υπουργούς Οικονομικών, Ευάγγελο Βενιζέλο και τον υπουργό Πολιτισμού, Παύλο Γερουλάνο, αντικείμενο της οποίας είναι η διασφάλιση ότι τα τυχερά και τα ψυχαγωγικά τεχνικά παιχνίδια οργανώνονται και διεξάγονται σύμφωνα με το νόμο, από νόμιμους παρόχους.
Η ΕΕΕΠ λοιπόν, θα χορηγεί άδειες, θα εκδίδει ρυθμιστικές κανονιστικές πράξεις, θα επιβάλλει τη νόμιμη λειτουργία της αγοράς και θα επιβάλλει κυρώσεις, ενώ θα έχει επίσης ως αντικείμενο την πιστοποίηση και την καταλληλότητα των μηχανημάτων, των παιχνιδιών, του δικτύου επικοινωνιών, των τερματικών και των καταστημάτων μέσω κεντρικού ή άλλου κατάλληλου ηλεκτρονικού συστήματος παρακολούθησης και φυσικών ελέγχων, θα εκδίδει οδηγίες και θα επιλαμβάνεται καταγγελιών.
 Παρ΄ όλα αυτά, η 8μελής επιτροπή -το επίσημο όργανο ρύθμισης της αγοράς- της οποίας προεδρεύει επίσημα από τις 20/12/2011 ως και τις 19/12/2015 ο Ευγένιος Γιαννακόπουλος, είχε όχι μόνο ελάχιστο χρόνο να επιληφθεί των θεμάτων που άπτονται της εύρυθμης λειτουργίας της online αγοράς, αλλά δεν διαθέτει και τις κατάλληλες υποδομές, τουλάχιστον σε επίπεδο ανθρώπινου δυναμικού, που θα καθοδηγήσει τις εξελίξεις και το «καράβι» σε ρότα δίχως υφάλους ή απώλειας πηγών εσόδου για το ελληνικό δημόσιο, καθώς σκοπός παραμένει η επίτευξη υψηλότατων εσόδων για το ελληνικό δημόσιο.
Επί του παρόντος, η RGA (Remote Gambling Association -  Ενωση εταιριών διαδικτυακού στοιχήματος), η οποία εκπροσωπεί ορισμένους από τους κορυφαίους παρόχους διαδικτυακού στοιχήματος παγκοσμίως, μεταξύ των οποίων οι 888, Ash Gaming, bet365, Betfair, Bwin. party, Danoptra, Gamesys, IGT, JAXX, Ladbrokes, Microgaming, Paddy Power, PKR, Playtech, Rank Group, SBOBET, Skybet, Sportingbet, Sportech, Stan James, Stanleybet, Talarius, Unibet, Viaden Gaming, Victor Chandler, Virgin, William Hill και WMS, τηρεί σιγή ιχθύος αναφορικά με τον τρόπο που η ελληνική κυβέρνηση κινείται σχετικά με τη «μεταβατική περιόδο» και τη φορολόγηση των παρελθόντων ετών.
Πάντως, αξίζει να σημειώσουμε ότι για την εν λόγω ρύθμιση της αγοράς τυχερών παιχνιδιών στην Ελλάδα, έχουν ήδη τεθεί τρία προδικαστικά ερωτήματα ενώπιον του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ενωσης, ενώ υπενθυμίζεται ότι η RGA έχει υποβάλει προσφυγή επισημαίνοντας ότι ο ελληνικός νόμος δεν είναι συμβατός με όσα προβλέπει η κοινοτική νομοθεσία.
Στην προσφυγή αναφέρεται ότι στο νέο καθεστώς για το διαδικτυακό στοίχημα, οι επίγειες υπηρεσίες στοιχηματισμού που προσφέρονται από τον ΟΠΑΠ εξαιρούνται, χωρίς αιτιολογία, της φορολόγησης 30% επί των ακαθάριστων κερδών, σε αντίθεση με τους παρόχους του διαδικτυακού στοιχήματος που είναι υποχρεωμένοι να την καταβάλλουν, ενώ προβλέπει για το διαδικτυακό στοίχημα φόρο 10% επί των κερδών του παίκτη, ενώ για τις επίγειες υπηρεσίες στοιχηματισμού του ΟΠΑΠ ο φόρος αυτός καταβάλλεται μόνο στην περίπτωση που τα κέρδη του παίκτη ξεπερνούν τα 100 ευρώ, προσφέροντας ένα επιπλέον ανταγωνιστικό οικονομικό πλεονέκτημα στις επίγειες υπηρεσίες στοιχηματισμού του ΟΠΑΠ.
Κι ενώ οι εν Ελλάδι εξελίξεις στην αγορά των τυχερών παιχνιδιών καθυστερούν χαρακτηριστικά και στερούν από τα κρατικά ταμεία μια ιδιαίτερα υψηλή ροή εσόδων, άλλες μεγάλες ευρωπαϊκές χώρες, είτε έχουν ρυθμίσει τον κλάδο των τυχερών παιχνιδιών τους και απολαμβάνουν εσόδων, είτε πλέον περνούν σε δεύτερη φάση τις ρυθμίσεις τους ώστε να βεβαιώσουν τα μέγιστα δυνατά οφέλη.

Βρετανική αγορά: Tον Οκτώβριο του 2001, το υπουργείο Οικονομικών του Ηνωμένου Βασιλείου, αφού παρέλαβε τα αποτελέσματα των εταιρικών και ανεξάρτητων ερευνών, προχώρησε σε αλλαγές στη νομοθεσία, αλλάζοντας τη φορολόγηση του συνολικού τζίρου των στοιχημάτων με ποσοστό 9% (συμπεριλαμβανομένης κάποιας συμμετοχής στις ιπποδρομίες), στην εφαρμογή φόρου της τάξης του 15% επί των ακαθάριστων κερδών.
Το Ηνωμένο Βασίλειο αποτελεί μακράν τη μεγαλύτερη online αγορά τυχερών παιχνιδιών στην ΕΕ, με ετήσια ακαθάριστα έσοδα τυχερών παιχνιδιών («GGR») ύψους ! 1,9 δισ. σε σύγκριση με ! 0,7 από την επόμενη μεγαλύτερη αγορά, αυτή της Γερμανίας. Το μικτό κέρδος του Ηνωμένου Βασιλείου αντιπροσωπεύει σχεδόν το 1/3 της συνολικής κερδοφορίας των  ! 6.16 δισ. της Ε.Ε.! Ετσι, με τον κλάδο του online gaming να εκτιμάται περίπου στα 2 δισεκατομμύρια ευρώ, και τo κομμάτι της πίτας του online να μεγαλώνει από το 3,7% του 2004 σχεδόν στο 15% το 2010, η Αγγλία δείχνει το δρόμο προς την online ανάπτυξη.
Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα που δημοσιεύτηκε από την επιτροπή τυχερών παιχνιδιών (Gambling Commission), το 73% του ενήλικου πληθυσμού στη Μεγάλη Βρετανία έλαβε μέρος σε κάποιας μορφής τυχερό παιχνίδι κατά το 2010, ποσοστό που δείχνει σαφή άνοδο από την τελευταία έρευνα του 2007, όταν και το ποσοστό βρισκόταν στο 68%. Συνολικά, το 14% των ενηλίκων έπαιξαν σε τυχερά παιχνίδια μέσω του διαδικτύου πέρυσι, ποσοστό που αναμένεται να αυξηθεί στο 20% εντός της επόμενης τριετίας!

Ιταλική αγορά: Οι άδειες στην Ιταλία αφορούν το αθλητικό στοίχημα, το ιπποδρομιακό στοίχημα, το πόκερ κι εσχάτως ρυθμίζει τα online καζίνο.
Η πρόσφατη ρύθμιση της AAMS, της σιδηράς ρυθμιστικής αρχής των τυχερών παιγνίων της Ιταλίας, για την εξασφάλιση υψηλότερων εσόδων στο κράτος, μετέτρεψε το αρχικό φορολογικό μοντέλο του 3% φόρου στα μονά αθλητικά στοιχήματα και του 5% στα παρολί αθλητικά στοιχήματα, του 10% στις ιπποδρομίες, του 3% στα skill games (παιχνίδια δεξιοτήτων) και του 23,8% σε λοττο-μπίνγκο, σε σταθερό 20% επί των μικτών κερδών, επιτρέποντας παράλληλα τα betting exchanges (ανταλλακτήρια στοιχημάτων) και το virtual gaming (εικονικές ιπποδρομίες κ.α.), αλλαγή που αναμένεται σε πρώτη φάση να φέρει αύξηση εσόδων της τάξης του 40%!
Ωστόσο, σύμφωνα με πρόσφατη απόφαση του ιταλικού υπουργείου οικονομικών, θα επιβληθεί νέος φόρος στα τυχερά παιχνίδια: όσοι παίκτες κερδίζουν πάνω από 500 ευρώ στα παιχνίδια τύπου Ξυστό, Win for Life και Superenalotto, θα πρέπει να καταβάλλουν το 6% του συνολικού ποσού στα ταμεία του δημοσίου!

Γαλλική αγορά: Λίγο πριν από την έναρξη του Παγκοσμίου Κυπέλλου του 2010, προσπαθώντας ουσιαστικά να προλάβουν το εναρκτήριο παιχνίδι, νομιμοποιήθηκε η αγορά του διαδικτυακού στοιχήματος στη Γαλλία. Με πληθυσμό 65 εκατ. και ισχυρή παράδοση στην αγορά τυχερών παιχνιδιών, η Γαλλία αναμενόταν ότι θα παίξει σημαντικό ρόλο στην αγορά διαδικτυακών τυχερών παιχνιδιών Η πολύμηνη καθυστέρηση της ψήφισης του νομοσχεδίου για τους όρους και το ρυθμιστικό πλαίσιο ήταν αποτέλεσμα των 200 και πλέον διορθώσεων που κατέθεσαν οι Γάλλοι βουλευτές στο προσχέδιο του νομοσχεδίου. Τα πρώτα αποτελέσματα κάθε άλλο παρά θετικά είναι για το κρατικό γαλλικό ταμείο.
Οι online άδειες στη Γαλλία αφορούν το αθλητικό στοίχημα, το ιπποδρομιακό στοίχημα και το πόκερ, με επαχθή φορολογία και αποκλεισμό των online καζίνο, γεγονός που απέτρεψε κορυφαίες εταιρίες του παγκόσμιου gaming να επενδύσουν στη Γαλλία. το γαλλικό μοντέλο φορολόγησης (δεν προαπαιτείται καταβολή εφάπαξ ποσού, 7.5% φόρος επί του τζίρου στα στοιχήματα, 5,7% αθλητικό στοίχημα και 1,8% ιπποδρομιακό, 2% για το online poker) έχει δεχθεί δριμεία κριτική από gaming εταιρίες, φορείς και παράγοντες της αγοράς, καθώς αποδεικνύεται ασύμφορο για τους παίκτες, τις εταιρίες και πλέον για τα ταμεία της γαλλικής κυβέρνησης, καθώς πέραν της Intralot France μεταξύ των κορυφαίων εταιριών τυχερών παιχνιδιών που δεν δραστηριοποιούνται στη γαλλική αγορά είναι οι William Hill, Ladbrokes, Sportingbet, η Playtech, η 888, η Betfair και άλλες.
Επιπλέον, κάθε αδειοδοτημένη εταιρεία οφείλει να αποδίδει το 1% επί του τζίρου στην εκάστοτε ομοσπονδία τα μέλη της οποίας είναι αντικείμενο του στοιχήματος. Π.χ., το ποδοσφαιρικό στοίχημα θα πρέπει να αποδίδει το 1% των εσόδων στη γαλλική ποδοσφαιρική ομοσπονδία.
Προ λίγων μηνών, άνοιξε ο κύκλος των συζητήσεων στη γερουσία για τους υψηλούς φόρους και τα περιορισμένα ποσοστά κέρδους των παικτών. Ο Ζαν Φρανσουά Βιγιότ, πρόεδρος της γαλλικής ρυθμιστικής αρχής ARJEL, είχε επισημάνει το ζήτημα ενός υπαρκτού προβληματικού οικονομικού μοντέλου σε ό,τι αφορά το αθλητικό στοίχημα, βάσει μιας έρευνας που έγινε από την οικονομική επιτροπή της γαλλικής γερουσίας, όπως είχε αναφέρει στο ρεπορτάζ της η γαλλική εφημερίδα Les Echos. Ο Βιγιότ είχε τότε αναφερθεί στις ανησυχίες των παρόχων που πιστεύουν πως η φορολόγηση είναι εξαιρετικά βαριά και τα περιθώρια κέρδους των παικτών αδικαιολόγητα χαμηλά και όλα πλέον δείχνουν ότι το γαλλικό μοντέλο σύντομα θα μπει στα «πιτς» για αλλαγές και επαναρρύθμιση, ώστε να αυξηθούν τα κέρδη για το γαλλικό δημόσιο.

Ισπανική αγορά: Η αβεβαιότητα που συνόδευε τον τομέα των διαδικτυακών παιχνιδιών και στοιχήματος στην Ισπανία, με μια μικρή καθυστέρηση, θα ανήκει στο παρελθόν. To προγραμματισμένο άνοιγμα της ισπανικής αγοράς τυχερών παιχνιδιών για την 1η Ιανουαρίου του 2012, θα καθυστερήσει 6 μήνες, διάστημα στο οποίο η επιτροπή τυχερών παιχνιδιών της Ισπανίας θα έχει τη δυνατότητα να μελετήσει τις αιτήσεις των εταιριών τυχερών παιχνιδιών και να εκδώσει τις άδειες λειτουργίας τους στις 30 Ιουνίου του 2012. Ολη η διαδικασία βρίσκεται υπό τον έλεγχο της εθνικής επιτροπής για τα τυχερά παιχνίδια, που θα λειτουργήσει σε συνεργασία με το ισπανικό συμβούλιο πολιτικής για τα τυχερά παιχνίδια.
Ως αποτέλεσμα των πολιτικών εξελίξεων στην Ισπανία και του διορισμού της νέας κυβέρνησης, οι υπουργοί της οποίας έκαναν την πρώτη τους συνάντηση στις 30 Δεκεμβρίου, θεωρήθηκε επιβεβλημένη η καθυστέρηση της εφαρμογής του νέου νόμου. Ο αναπληρωτής γεν. διευθυντής της ισπανικής ρυθμιστικής αρχής, Χουάν Κάρλος Αλφόνσο έκανε λόγο για έγγραφα που ξεπερνούσαν σε βάρος τα 600 κιλά (!), με τις αιτήσεις να είναι πενταπλάσιες -άνω των 300 αιτήσεων, για όλα τα προϊόντα τυχερών παιχνιδιών, όπως αθλητικό στοίχημα, καζίνο, πόκερ, μπίνγκο κ.α.- των περίπου 60 που αναμένονταν!
Η μικρή αυτή 6μηνη παράταση θα δώσει την ευκαιρία στις εγχώριες και ξένες εταιρίες να προετοιμαστούν κατάλληλα για την παροχή υπηρεσιών στη ρυθμισμένη ισπανική αγορά, στο κράτος να ελέγξει αποτελεσματικότερα τις αιτήσεις των εταιριών και το αν πληρούν τις προϋποθέσεις λειτουργίας στην ισπανική αγορά, πράγμα σημαντικό για την προστασία των Ισπανών πολιτών, αλλά και στους αθλητικούς συλλόγους και τα Μέσα να συνεχίσουν χωρίς οικονομικά προβλήματα τη λειτουργία τους. Στο διάστημα αυτό των 6 μηνών, οι dot.com πάροχοι τυχερών παιχνιδιών θα συνεχίσουν να παρέχουν απρόσκοπτα τις υπηρεσίες τους στους Ισπανούς πολίτες, καθώς και την προβολή τους σε ΜΜΕ, αθλητικούς συλλόγους και αγωνιστικούς χώρους, χωρίς το φόβο της ισπανικής νομοθεσίας.
Η ισπανική αγορά είναι μια από τις ραγδαία αναπτυσσόμενες αγορές της βιομηχανίας των online τυχερών παιχνιδιών, με περίπου 400.000 online ενεργούς παίκτες, αξίας -σε γκρίζα online λειτουργία- ύψους 350 εκ. ευρώ, που αναμένεται να προσεγγίσει το 2012, μετά και τη νομιμοποίηση του online στο Β' εξάμηνο της χρονιάς, τα 500 εκ. ευρώ! Αξίζει να υπογραμμίσουμε ότι η φορολογία των online παρόχων τυχερών παιχνιδιών ορίζεται στο 25% του μικτού κέρδους.
 


πηγή  :  matchmoney.com.gr

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin

Search Site

 
  • CONTRA.gr

    SPORT 24.gr

  • NEWS 24|7

    newsbeast.gr - Κεντρική Ροή

  • Hitstat

    Kill Spam!

  • Συνολικές προβολές σελίδας

    Επισκέπτες

    Αναγνώστες